به دنبال شدت گرفتن تنش‌ها میان روسیه و غرب، جنگنده‌های پیشرفته چندمنظوره سوخو-۳۵ روسیه در بلاروس مستقر شدند.

روسیه در بلاروس جنگنده‌های سوخو-۳۵ مستقر کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: روسیه تعدادی از جنگنده های سوخو-۳۵ را از مناطق شرقی این کشور به بلاروس منتقل و در چند پایگاه هوایی این کشور مستقر کرد. 

این هواپیماها در ماموریت های گشت زنی هوایی برای پوشش دفاعی بلاروس (کشور متحد روسیه) که با چند کشور عضو ناتو شامل لتونی، لیتوانی و لهستان هم مرز است، شرکت می کنند. 

بر اساس گزارش رسانه روسی، این هواپیماها در رزمایش مشترک گسترده روسیه و بلاروس به نام «قاطعیت اتحادی ۲۰۲۲» که در ماه فوریه در بلاروس برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

گزارش دیگری از شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه حاکی است که نیروی موشک های راهبردی روسیه رزمایش خود با شرکت موشک های قاره پیما برای بررسی آمادگی رزمی مجموعه های موشکی یارس (با برد حدود ۱۰ هزار کیلومتر) در استان ایوانووا (در منطقه مرکزی روسیه) را آغاز کرد. 

این جنگنده های روسی در حالی در بلاروس مستقر شدند که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مینسک را تهدید کرد اگر اجازه حمله احتمالی به اوکراین را از خاک خود بدهد، با واکنش سریع و قاطع مواجه خواهد شد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی افزود اگر بلاروس اجازه حمله به اوکراین را از خاک خود بدهد، با پاسخ سریع و قاطع از سوی آمریکا و متحدانش مواجه خواهد شد.

 این مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شد ما هر کاری برای جلوگیری از حمله احتمالی روسیه به اوکراین انجام خواهیم داد.

  رسانه های روسی دیروز از آماده باش نیروهای روسیه در غرب و شرق این کشور و آغاز بررسی آمادگی رزمی واحدهای نظامی در این مناطق خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش دفتر مطبوعاتی حوزه نظامی غرب روسیه، بررسی امادگی رزمی واحدهای نظامی این حوزه از روز سه شنبه آغاز شده است و نظامیان اقدامات در شرایط مختلف را تمرین می کنند.  

رسانه روسی افزود: واحدهای نظامی مناطق غرب روسیه، تسلیحات سنگین و تانک ها و نفربرهای زرهی را بکار می گیرند و برای اقدامات رزمی آماده می کنند.  

واحدهای نظامی مجهز به این تسلیحات، آن را در مکان های پیش بینی شده مستقر می کنند و به استتار تانک ها و آتشبارها و نفربرهای زرهی می پردازند و در این مرحله به اقدامات مهندسی رزمی توجه خاص می شود.  

مناطق غرب روسیه با توجه به همسایگی با اوکراین و نیز نزدیکی به کشورهای عضو ناتو که کانون تنش بین روسیه و غرب است، برای روسها اهمیت فراوان دارد و به آمادگی رزمی نیروهای نظامی مستقر در این مناطق توجه خاص می شود.  

گزارش دیگری که خبرگزاری ریانووستی به نقل از حوزه نظامی شرق روسیه منتشر کرد، حاکی است که در استان ساخالین و جزایر کوریل واقع در خاور دور روسیه اقدامات برای بررسی آمادگی رزمی واحدهای نظامی این مناطق از ساعات اولیه بامداد امروز آغاز شد.  

نظامیان روس مستقر در این مناطق بطور غیرمنتظره به حالت آماده باش در آمده و در مواضع خود مستقر شده اند.  

مناطق خاور دور روسیه شامل شبه جزیره کامچاتکا، جزیره ساخالین و جزایر کوریل جنوبی با توجه به قرار گرفتن در منطقه اقیانوس آرام که جولانگاه واحدهای دریایی آمریکا شده است، ازنظر استراتژیکی و امنیتی برای روسیه اهمیت فراوان دارد و روسها پیشرفته ترین تسلیحات خود ازجمله سیستم های پدافند موشکی اس-۴۰۰ و مجموعه های موشکی ساحلی باستیون و جنگنده های پیشرفته سوخو را در این مناطق مستقر کرده اند.  

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی‌یف، مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید