در پی فرار داعشی‌ها از زندان «حسکه»، الکاظمی، نخست‌وزیر عراق همراه با وزرای دفاع و کشور در مناطق مرزی سوریه و عراق حضور یافت.

بازدید سرزده «مصطفی الکاظمی» از مناطق مرزی سوریه و عراق

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از سومریه نیوز نوشت: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق امروز چهارشنبه در رأس هیأتی به صورت سر زده از مرز مشترک این کشور با سوریه بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، وزیران دفاع و کشور عراق در این بازدید، مصطفی الکاظمی را همراهی کردند. این بازدید پس از آن انجام شد که تروریست‌های داعش به زندان حسکه یورش برده و موفق شدند شماری از تکفیریهای زندانی را فراری دهند.

در حال حاضر، نیروهای عراقی در مرز سوریه در آماده باش به سر می‌برند و مقامات عراقی بیم آن دارند که این تروریست‌ها وارد عراق شوند. پیشتر شماری از شخصیت‌های عراقی در خصوص ورود عناصر تکفیری فراری از حسکه به خاک عراق هشدار داده بودند.

پس از گذشت چند روز از فرار تروریست‌های تکفیری، گزارش‌ها حاکی از آن هستند که این تروریست‌ها عازم عراق شده اند. آنچه که واضح به نظر می‌رسد این است که نمی‌توان فرار تروریست‌های تکفیری از زندان حسکه و عزیمت آنها به سمت عراق را یک اقدام خودجوش دانست. بدون شک، اگر تروریست‌های داعش از حمایت‌های خارجی برخوردار نبودند، نه می‌توانستند از زندان حسکه بگریزند و نه قادر بودند عازم عراق بشوند.

از همین روی، به نظر می‌رسد که یک پروژه غربی آمریکایی خطرناک برای روانه ساختن تکفیریهای داعش به سمت عراق در جریان است. در همین ارتباط، «صفاء الاعسم» کارشناس مسائل نظامی عراق در سخنانی نسبت به پروژه‌های خطرناک آمریکا و غرب در احیای گروه تروریستی داعش هشدار داد.

وی با اشاره به فرار زندانیان داعشی در حسکه سوریه گفت: «فرار سرکردگان و عناصر گروه تروریستی داعش از زندان‌های آمریکا در سوریه و نحوه این فرار، حاکی از آن است که این تروریست‌ها بار دیگر در میدان به کار گرفته خواهند شد».

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید