منابع خبری از کشف ۹۳ گور جمعی جدید از کودکان بومی در استان بریتیش کلمبیای کانادا طبق تحقیقات و یافته‌های اخیر خبر دادند.

کشف ۹۳ گور جمعی دیگر از کودکان بومی کانادا

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: گروهی از بومیان کانادا اعلام کرد که طبق تحقیقات و بررسی های اولیه زمین شناسی، ۹۳ گور دسته جمعی احتمالی را در اطراف محل یک مدرسه شبانه روزی تحت مدیریت کلیسا در استان «بریتیش کلمبیا» شناسایی کرده است.

«ویلی سلرز» (Willie Sellars) رئیس قبایل اقوام بومی «ویلیامز لیک» (Williams Lake) از انجام یافته ‌های اولیه تحقیقات در این زمینه که در مورد مدرسه شبانه روزی «سنت جوزف» (St. Joseph) و مزرعه «آنوارد» (Onward Ranch) در نزدیکی آن و بر اساس کاوش در ۱۴ هکتار از ۴۷۰ هکتار که به ‌عنوان مناطق مورد نظر شناسایی شده‌اند، خبر داد.

وی همچنین در این باره گفت که برای تایید وجود بقایای انسان نیاز به حفاری است و کار بسیار بیشتری برای تصمیم‌گیری نهایی لازم است.

سلرز گفت که روایت هایی که از بازماندگان در این باره نقل می شود حاکی از آن است که از سرنوشت بسیاری از کودکان بومی که در این مدرسه درس می‌خواندند اطلاعی در دست نیست.

وی افزود: اجساد آنها به رودخانه انداخته می شد، در کف دریاچه‌ها رها می شد و یا مانند زباله به داخل کوره‌های زباله‌سوز انداخته می شد. به خاطر این کودکان و خانواده ها هستند که ما بیشتر از همه غمگین هستیم.

تحقیقات در نزدیکی ویلیامز لیک پس از آن صورت می گیرد که پیشتر و با استفاده از رادارهای شناسایی نفوذ کننده در لایه های زمین، ۲۱۵ گور بی نشان در سال گذشته در یک مدرسه مسکونی سابق در «کملوپس» (Kamloops)، بریتیش کلمبیا کشف شده بود.

سال گذشته میلادی، کشف سریالی گورهای دسته جمعی کودکان بومی در کانادا غوغایی در جهان به پا کرد و به نظر می رسد که ماجرا هنوز ادامه دارد و ماهیت اصلی دموکراسی غربی باید بیش از این ها هویدا شود.

کشف گورهای جمعی کودکان بومی یادآور فصلی تاریک و شرم آور از تاریخ کانادا است که طی آن، دولت این کشور کودکان اقوام بومی را در راستای ممنوعیت استفاده از زبان مادری، از خانواده و قبیله شان جدا می‌کرد و آنها را به مدارس شبانه روزی وابسته به کلیساهای کاتولیک و نزد خانواده‌های سفید پوست به فرزند خواندگی می‌فرستاد.

گزارش‌های متعددی از سوء استفاده‌های جسمی، عاطفی و جنسی، از این کودکان منتشر شده است و اسناد موجود نشان می‌دهد دانش‌آموزان این مدارس در معرض شیوع سرخک، سل، آنفلوانزا و سایر بیماری‌های مسری قرار داشتند و بسیاری جان خود را از دست می‌دادند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید