تایوان با پیوستن به کشورهایی چون آمریکا اعلام کرد که مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن را به دلیل نگرانی از نقض‌های حقوق بشری در چین بایکوت کرده‌اند.

حضور مقامات دولتی تایوان در المپیک زمستانی پکن منتفی شد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: دولت تایوان همچنین خطاب به چین گفته که نباید از سیاست برای مداخله در امور تایپه استفاده کند.

شورای امور تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد، وزرشکاران تایوانی همچنان به دنبال حضور و رقابت در بازی‌های المپیک زمستانی پکن هستند و کمیته المپیک این جزیره هیاتی را به چین اعزام کرده و به امور مربوط به این بازی‌ها رسیدگی می‌کند.

این شورا در ادامه بیانیه خود آورده است: همچنین با توجه به محدود بودن شرکت‌کنندگان و سابقه قبلی که غالبا مسئولان طرف ما غایب بودند، هیچ نماینده رسمی اعزام نخواهد شد.

رویترز نیز گزارش کرد، بر اساس اعلام کمیته المپیک تایوان چهار وزرشکار این جزیره قبلا برای حضور در بازی‌های المپیک زمستانی پکن تایید صلاحیت شده‌اند.

این شورا ادامه داد: ما از برگزارکنندگان بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن می‌خواهیم که به "منشور المپیک" پایبند باشند و از عوامل سیاسی برای دخالت در رقابت‌ها و سرکوب و تحقیر ورزشکاران ما استفاده نکنند. واحدهای دولتی مربوطه نیز آماده پاسخگویی به شرایط اضطراری مختلف خواهند بود.

یکی از مقام‌های ارشد دولت تایوان نیز گفت، مسئولان دولتی نگران این هستند که طرف چینی موقعیت وزرشکاران تایوانی را تضعیف کنند.

تایوان با پیوستن به کشورهایی چون آمریکا اعلام کرد که مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن را به دلیل نگرانی از نقض‌های حقوق بشری در چین بایکوت کرده‌اند.

در این میان، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اما روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که مخالف بایکوت بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن است و طرف چین را گرفت و افزود: روسیه از ارزش‌های برابری و صداقت بازی‌ها حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: من هدف اصلی این مسابقات را جذب هر چه بیشتر شهروندان به ورزش و تقویت دوستی بین مردم می‌دانم. این رویکردها توسط برگزارکنندگان این بازی‌ها یعنی دوستان چینی ما به اشتراک گذاشته شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید