اداره امور جهانی کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگرچه کارمندان دیپلماتیک در اوکراین باقی خواهند ماند اما دستور داده‌ایم تا کودکان زیر ۱۸ سال و اعضای خانواده دیپلمات‌ها از این کشور خارج شوند.

خروج خانواده دیپلمات‌های کانادایی از اوکراین

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت: اداره امور جهانی کانادا اعلام کرد، همزمان با بسیج نظامی روسیه در مرز مشترکش با اوکراین، کانادا به خانواده دیپلمات‌هایش دستور داد تا اوکراین را ترک کنند.

اداره امور جهانی کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگرچه کارمندان دیپلماتیک در اوکراین باقی خواهند ماند اما دستور داده‌ایم تا کودکان زیر ۱۸ سال و اعضای خانواده دیپلمات‌ها از این کشور خارج شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: امنیت و سلامت کانادایی‌ها، کارمندانمان و خانواده‌هایشان در سفارتخانه‌هایمان در خارج از کشور اولویت اصلی ماست. به خاطر بسیج نظامی کنونی روسیه و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در داخل و اطراف اوکراین، تصمیم گرفتیم تا به طور موقت کودکان زیر ۱۸ سال و اعضای خانواده کارمندانمان در سفارت کانادا در اوکراین را از این کشور خارج کنیم.

کانادا اواخر روز دوشنبه نیز توصیه‌نامه‌ای را صادر کرده بود و در آن تاکید کرد که کانادایی‌ها باید اوکراین را ترک کنند.

در این توصیه‌نامه سفری آمده بود: اگر در اوکراین هستید باید ارزیابی کنید که آیا حضورتان در آنجا ضروری است یا خیر.

کانادا آخرین کشور در فهرست کشورهایی از جمله آمریکا و انگلیس است که دستور خروج را برای سفارتخانه‌هایشان صادر کرده‌اند.

روسیه داشتن هرگونه برنامه برای حمله را رد می‌کند اما دستکم ۱۰۰ هزار نیرو در امتداد مرزش با اوکراین مستقر کرده است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا پیش از دستور خروج روز سه‌شنبه و توصیه‌نامه سفری روز دوشنبه اعلام کرده بود که نسبت به انگیزه‌های روسیه نگران است.

این در حالی است که مقامات اوکراین تاکید کرده‌اند که اوضاع تحت کنترل است و انتظار ندارند در این زمان روسیه حمله‌ای انجام دهد.  

در ادامه بیانیه اداره امور جهانی کانادا آمده است: مقامات در این نهاد و در سفارت کانادا در کی‌یف به نظارت دقیق بر اوضاع ادامه خواهند داد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید