محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز قرادادی بین ایران و چین بسته نشده است، زیرا اگر قرادادی بسته شود باید به تصویب مجلس برسد.

هنوز قراردادی میان ایران و چین بسته نشده است

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده بافق، مهریز، بهاباد، ابرکوه و خاتم در مجلس در صحن علنی امروز در تذکری گفت: ما در مجلس و به عنوان نماینده اصلا خبر نداریم که قراداد ایران و چین درباره چیست؛ باید این موضوع برای مردم و مجلس روشن بشود که چه خبر است.

برنامهٔ ۲۵ سالهٔ همکاری‌های مشترک ایران و چین یا به اختصار سند همکاری ایران و چین یک توافق سیاسی، استراتژیک و اقتصادی بین نظام جمهوری اسلامی ایران و چین است.

صباغیان گفته تا کنون با ۵۸ کشور موافقت نامه سرمایه گذاری امضا کردیم که در مجلس هم تصویب هم شده است. باید نظارت شود که اگر از سال ۷۹ موافقت نامه داشته ایم مشخص شود چقدر سرمایه گذاری در کرواسی و چقدر از سوی کرواسی در کشور ما سرمایه گذاری شده است.

امروز در صحن علنی مجلس گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی بررسی شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد که مخالفتی با بستن قراردادها نداریم، ولی باید روشن باشد که این قرادادها و موافقت نامه‌ها چقدر باعث سرمایه گذاری می‌شود و باید مشخص شود که در طول این ۵۰ سال کرواسی چقدر در کشور ما سرمایه گذاری کرده است.

قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این نماینده گفت: هنوز قرادادی بین ایران و چین بسته نشده است، زیرا اگر قرادادی بسته شود باید به تصویب مجلس برسد. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید