نماینده ویژه دولت ژاپن در دیدار با معاون نخست‌وزیر طالبان با اشاره به بهبود وضعیت امنیتی در این کشور گفت: ما آمادگی داریم تا سفارت ژاپن هرچه زودتر در کابل فعالیتش را آغاز کند.

بازگشایی قریب‌الوقوع سفارت ژاپن در کابل

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از افق نیوز نوشت: وزارت خارجه ژاپن از سفر هفت روزه نماینده ویژه این کشور به کابل خبر داد.

اوکادا تاکاشی، نماینده ویژه دولت ژاپن در گفتگو با مقام‌های ارشد طالبان ‌خواستار تشکیل یک سیستم سیاسی فراگیر شد.

اوکادا در سفرش به کابل با اعضای ارشد طالبان از جمله عبدالسلام حنفی، معاون نخست‌وزیر طالبان دیدار کرده‌ است. او در این دیدار در مورد احترام به حقوق همه مردم افغانستان از جمله زنان و اقلیت‌ها، ایجاد یک سیستم سیاسی فراگیر و جلوگیری از تبدیل‌شدن افغانستان به کانون تروریسم گفتگو کرد.

افزون بر این، کمک‌های بشردوستانه ژاپن، مبارزه با تروریسم، تأمین امنیت شهروندان ژاپنی در افغانستان و نیز اجازه خروج ایمن به شهروندانی که می‌خواهند کشور را ترک کنند، از دیگر محورهای بحث دوطرف بوده‌ است.

مقام‌های طالبان در این دیدار گفته‌اند که حکومت آنان به خواست‌های جامعه جهانی رسیدگی خواهد کرد.

اوکادا در دیدار با «عبدالسلام حنفی» معاون نخست وزیر طالبان ثبات افغانستان را برای ژاپن مهم دانست و با اشاره به بهبود وضعیت امنیتی در این کشور گفت: ما آمادگی داریم تا سفارت ژاپن هرچه زودتر در کابل فعالیتش را آغاز کند.

وی با اشاره به وعده طالبان برای بازگشایی همه مدارس دخترانه ابراز امیدواری کرد که با آغاز سال جدید تحصیلی در فروردین ماه همه مدارس بازگشایی شود.

وزارت خارجه ژاپن گفته است که اوکادا از طالبان خواسته که درباره امنیت کارمندان ژاپنی، کارمندان محلی‌شان و عبور سریع و ایمن از افغانستان اطمینان دهند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید