وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اینگونه موارد مربوط به دانشگاه‌ها را نباید سیاسی کنیم زیرا هر دانشگاهی استقلال خاص خود را دارد.

واکنش وزیر علوم به اخراج اساتید: در دانشگاه‌ها تصمیمات سیاسی گرفته نمی‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دانشگاه‌های ما تصمیمات سیاسی گرفته نخواهد شد از طرفی دانشگاه‌ها باید استقلال خودشان را داشته باشند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در واکنش به اخراج برخی از اساتید اظهار داشت: روند جذب اعضای هیئت علمی و تبدیل وضعیت آنها و ارتقای هیئت علمی آنها یک روش علمی و سیستماتیک است که در هر دانشگاه انجام می‌شود.ورود به استقلال دانشگاه‌ها شاید درست نباشد هر دانشگاهی استقلال، سیستم اداری و الزامات خاص خود را دارد. باید به استقلال دانشگاه تهران احترام بگذاریم اگر مواردی باشد می‌تواند توسط ذینفعان مورد پیگیری قرار بگیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اینگونه موارد مربوط به دانشگاه‌ها را نباید سیاسی کنیم زیرا هر دانشگاهی استقلال خاص خود را دارد. همچنین گروه‌های آموزشی و هیئت‌های علمی جذب حوزه اختیارات خود را دارند و بر اساس قواعد جاری و ساری خود تصمیم گیری می کنند.

زلفی گل گفت: در دانشگاه‌های ما تصمیمات سیاسی گرفته نخواهد شد ما هم سعی کنیم اینها را سیاسی نکنیم دانشگاه‌ها باید استقلال خودشان را داشته باشند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید