ازدحام در خارج از استادیوم فوتبال در کامرون قبل از برگزاری مسابقه کامرون و کومور در جام ملت‌های آفریقا، منجر به کشته شدن هشت نفر و مجروح شدن حدود ۵۰ نفر دیگر شد.

دیدار کامرون - کومور ۸ قربانی گرفت

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: در جریان دیدار کامرون و کومور در جام ملت‌های آفریقا یک حادثه تلخ رخ داد. جمعیت سعی کردند از ورودی جنوبی ورزشگاه اولمبه در پایتخت یائونده وارد شوند تا بازی کشور میزبان را با کومور تماشا کنند.

سقف ۶۰ درصدی ورزشگاه پر شده بود و حتی ۸۰ درصد ورزشگاه در اختیار تماشاگران قرار گرفت. 

بر اساس گزارش اولیه وزارت بهداشت کامرون که به خبرگزاری فرانسه رسیده است، "هشت مورد مرگ ثبت شده است. این وزارتخانه گفت که قربانیان "فورا" با آمبولانس‌ها منتقل شدند، اما "ترافیک سنگین جاده‌ای باعث کاهش سرعت انتقال شد.

به گفته این وزارتخانه، حدود ۵۰ نفر در این حادثه مجروح شدند، از جمله دو نفر با جراحات متعدد و دو نفر دیگر با جراحات شدید سر.

طبق گزارش‌ها، یک نوزاد نیز توسط جمعیت زیر پا گذاشته شد، اگرچه نوزاد "فورا بیرون کشیده شد و به بیمارستان عمومی یائونده" منتقل شد و در وضعیت "پزشکی پایدار" قرار دارد.

کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) که رقابت‌های شاخص این قاره را اداره می‌کند، گفت که در حال بررسی وضعیت و تلاش برای دریافت جزییات بیش‌تر در مورد آنچه رخ داده، است. این بیانیه افزود: در ارتباط مستمر با دولت کامرون و کمیته سازماندهی محلی است.

مانائودا مالاچی، وزیر بهداشت کامرون، تصاویری را در توییتر منتشر کرد که نشان می‌دهد او در حال بازدید از بیمارستانی است که در حال مداوای مجروحان این حادثه است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید