یک کارشناس بازارهای مالی در پیش‌بینی معاملات فردا می‌گوید: اگر اخبار مثبت بازار تنها وعده و وعید نباشند، جو منفی بورس کمتر می‌شود.

پیش بینی بورس برای فردا سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰/ رشد بورس منتظر چه اخباری است؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بازار سهام امروز دوشنبه حدود ۲۲ هزار واحد افت را تجربه کرد. در پایان معاملات شاخص روی عدد یک میلیون و ۲۳۴ هزار واحدی ایستاد. رشد بورس انتظار چه اخباری است؟

بر اساس پیش‌بینی کارشناسان انتظار می‌رود با تصویب لایحه ۱۰ بندی خاندوزی در مجلس، فشار فروش در بازار کاهش یابد اما در غیر این‌صورت روزهای منفی بازار ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر انتشار اخبار مختلف و عدم حمایت واقعی دولت از بورس باعث شده که از میزان اعتماد سهامداران در بازار کاسته شود.

بورس در انتظار اخبار مثبت

محمد ابراهیم سماوی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز در پیش‌بینی معاملات فردا می‌گوید: اگر اخبار مثبت بازار تنها وعده و وعید نباشند، جو منفی بورس کمتر می‌شود.

وی توضیح می‌دهد: در حال حاضر شاخص به حمایت قیمتی در محدوده یک میلیون و ۲۴۰ هزار واحدی نزدیک شده است. این عامل حساسیت بازار را نسبت به اخبار افرایش می‌دهد.

به گفته سماوی اخبار این روزها تعیین کننده جهت و میزان رشد شاخص است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد: حال این روزهای بازار سرمایه واگرایی شدیدی با گزارشات فصلی و ارزندگی بسیاری از صنایع دارد.

وی توضیح می‌دهد:گزارش‌­های فصلی پاییز امسال بهبود عملکرد صنایع به طور ویژه در صنعت پالایشی را نشان می‌دهد.

سماوی در ادامه می‌گوید: به دلیل جهش قیمتی نفت، کرکاسپرد و سایر صنایع پتروشیمی (به جز متانولی­‌ها)، فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی بود. به طور متوسط میزان P/E ttm بازار حدود یک واحد کاهش یافته که ارزندگی بیش از پیش بازار را نشان می‌دهد.

این کارشناس بازارهای مالی توضیح می‌دهد: دلیل اصلی واگرایی ارزندگی و قیمت­‌ها را باید در رفتار سیاستگذاران پیدا کرد. اخباری که روزهای اخیر مبنی بر افزایش مالیات صادراتی و همچنین افزایش نرخ خوراک گاز منتشر شد به صورت کامل در تضاد با حرف­‌های سیاستمداران و مصوبه ۱۰ بندی جهت بازار سرمایه بود.

سماوی اظهار می‌کند: سیاستمداران در حرف حمایت می‌کنند اما در عمل شرکت‌های بورسی را محلی برای جبران کسری بودجه می‌دانند. این رفتار دوگانه باعث افزایش ترس و فراواکنشی نسبت به اخبار منفی بر کلیت بازار سرمایه می‌شود.

این کارشناس بازارهای مالی توضیح می‌دهد: امروز بازار سرمایه با ۷۸ نماد در صف فروش روز خود را آغاز کرد و یا تعداد بالای ۲۵۰ نماد در صف فروش و ریزش ۱٫۷۴ درصدی شاخص کل به پایان رسید که متاثر از عوامل نامبرده بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید