رییس کمیسیون انرژی مجلس امروز اظهاراتی درباره دریافت مالیات از برق داشت. عباسی‌دوانی در حالی پیشنهاد اعمال مالیات بر برق داده است.

جزئیات طرح جدید مجلس برای دریافت مالیات از مصرف برق!

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، فریدون عباسی‌دوانی، رییس کمیسیون انرژی مجلس صبح امروز در صحن مجلس گفته: معمولا افرادی که پول بیشتری دارند، مصرف بالاتری در هر حوزه خواهند داشت، بنابراین بهترین راهکار این است که ما مالیات بر مصرف داشته باشیم چون با اخذ مالیات برق، می‌توان کنترل بهتری اعمال کرد.

عباسی‌دوانی همچنین تاکید کرده: اگر ما رفاه اقشار مرفه و پرمصرف را در یک حوزه گران کنیم و در بخش های دیگر با استفاده از سیاست‌هایی نظیر مالیات بر برق بر آن نظارت نداشته باشیم، بازهم به ضرر قشر متوسط و ضعیف جامعه تمام می شود.

این در حالی است که همزمان، جواد اوجی، وزیر نیرو هم دیروز از رکوردزنی مصرف گاز در کشور خبر داده بود. اوجی که پیش از شروع زمستان هشدارهایی درباره کمبود روزانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب گاز در زمستان داده بود در توییتی اعلام کرد: رکورد مصرف ۶۹۲ میلیون مترمکعب گاز در بخش های خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده ثبت شده است.

ایران دومین دارنده منابع گازی در جهان است اما زمستان‌ها با کمبود گاز مواجه است و تابستان‌ها، باز هم به دلیل محدود بودن گاز، مشکل تامین برق دارد.

به گفته رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، برق آن دسته از مشترکانی که دو برابر الگو مصرف کرده بودند به گونه‌ای دیگر حساب شد. میزان مصرف مازاد بر دو برابر الگو با تعرفه خرید برق از نیروگاه تجدیدپذیر (۸۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت) محاسبه شد و بنا بر پیگیری‌های تجارت‌نیوز از شرکت توزیع برق تهران، تغییراتی در محاسبه قیمت برق مشترکان پرمصرف رخ داده بود. کاظم دلخوش، عضو کمیسیون اقتصاد مجلس هم این ادعا را تایید کرد.

حالا، بعد از اعمال این افزایش قیمت برق، فریدون عباسی‌دوانی از اعمال مالیات بر برق صحبت می‌کند و مدعی شده که تعرفه‌های پلکانی تاثیری بر کاهش مصرف مشترکان نداشته است. اظهارات او درست در زمانی مطرح می‌شود که به گزارش مردم و شهادت سخنگوی صنعت برق برق برخی مشترکان در تابستان امسال با تعرفه خرید از نیروگاه‌های تجدیدپذیر و نه حرارتی محاسبه شده است.

با توجه به اظهارات عباسی‌دوانی، به نظر می‌رسد که احتمالا بحث تغییر دوباره قیمت برق، دوباره و در غالب اعمال مالیات بر این حامل انرژی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید