سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از افزایش ۲۴ درصدی حداقل حقوق توسط این کمیسیون خبر داد.

حداقل حقوق سال ۱۴۰۱ کارمندان اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون، حداقل حقوق برای سال آینده پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، با اشاره به مصوبه صبح امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: در این جلسه تبصره ۱۲ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ درباره حقوق و دستمزد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون، حداقل حقوق برای سال آینده پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد.

وی بیان کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی از قبیل کارکنان کشوری و لشگری، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات به طور متوسط به میزان ۱۰ درصد به شرح زیر به گونه‌ای افزایش می‌یابد تا طبقات پایین‌تر از درصد افزایش بیشتری برخوردار شوند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه تصریح کرد: در حکم کارگزینی تمامی گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر مذکور، مبلغ پنج میلیون و ۳۰۰ و ۳۸ هزار ریال معادل ۱۷۰۰ امتیاز برای مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری یا معادل این امتیاز برای مشمولان قانون نظام هماهنگ پرداخت و مشمولین مقررات خاص، در سطحی جداگانه با عنوان «افزایش حقوق سال ۱۴۰۱» درج می‌گردد که مشمول کسور بازنشستگی است و در محاسبه هیچ‌کدام از امتیازات مربوط به حقوق و مزایای مستمر و فوق‌العاده‌ها و نظایر آن قابل محاسبه نیست. علاوه بر مبلغ مذکور، ضریب حقوق به میزان سه درصد افزایش می‌یابد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از اعمال افزایش‌های مذکور، مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و مبلغ قرارداد منعقده ماهانه برای کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد نباید از ۵۶ میلیون ریال کمتر باشد.

کد خبرنگار: ۱۴
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    1 0
    یه قانونی تصویب بشه که مدیران نیز بیش از سه برابر حداقل حقوق نگیرند.
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    1 0
    عالیه آقا دمتون گرم، متشکرم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید