معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: وزش باد شدید و سرد همراه با کولاک موجب یخ بستن رودخانه "چمِدَر" شده است.

تصاویر دیدنی از یخ بستن رودخانه میانرودان از سرچشمه‌های زاینده رود / فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه نوروزی گفت: وزش باد شدید و سرد همراه با کولاک موجب یخ بستن رودخانه "چمِدَر" شهرستان کوهرنگ از سرچشمه های زاینده رود شده است.

فرارفت هوای سرد از روی سطح آب موجب گرفته شدن گرما از سطح آب رودخانه، کاهش دمای سطحی آب و در نتیجه یخ زدن سطح آب رودخانه ""چمِدَر" در روستای "میان رودان" شده است.

یکی از دیگر دلایل یخ بستن رودخانه "چمدر"، کاهش عمق رودخانه نسبت به سال‌های قبل است؛ میان رودان یکی از سردترین مناطق شهرستان کوهرنگ است؛ این روستا در فاصله ۵ کیلومتری شهر چلگرد و ۹۰ کیلومتری شهرکرد قرار گرفته است.

میانرودان در گذشته به (چَمدر) معروف بود، ولی با توجه به این که روستا بین دو رود آب چمدر که از منطقه موگویی سر آقا سید و نیاکان سر چشمه می‌گیرد و دیگری آب تونل کوهرنگ، ابتدا و سرچشمه اصلی زاینده رود واقع شده است میانرودان نام گرفت.

نوروزی گفت: سرمای هوا تا روز چهارشنبه ششم بهمن ماه ۱۴۰۰ در استان استقرار خواهد داشت.

برای امروز دوشنبه با عبور یک موج ضعیف از چهارمحال و بختیاری، شاهد افزایش سرعت باد در استان خواهیم بود.

از اواخر وقت چهارشنبه یک موج زود گذر از شمال غرب استان (کوهرنگ) وارد استان خواهد شد که تا صبح پنج شنبه غالب مناطق استان بویژه کوهرنگ، اردل، بخش‌هایی از لردگان، خان میرزا و کیار را در بر خواهد گرفت؛ در سایر مناطق بارش‌ها ضعیف خواهد بود.

با توجه به وزش باد شدید همراه با این موج، کولاک برف در بیشتر مناطق بویژه کوهرنگ و گردنه‌های استان انتظار می‌رود.

گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری هم حاکیست: بدلیل برودت شدید هوا در دامنه زردکوه بختیاری چشمه کوهرنگ و آبگیر خط انتقال آب به سمت شهرکرد هم دچار یخ زدگی و کاهش آب انتقالی شده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید