علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در دور دوم ریاست‌جمهوری روحانی متاسفانه بخشی از حاکمیت با ضعیف کردن نهادهای انتخابی همچون «مجلس شورای اسلامی» و «دولت» کاری کرد تا چهره‌های اصلاح‌طلب نتوانند وارد عرصه شوند و از سوی مردم گزینش شوند.

در کنار ارزش‌های اصیل انقلاب، یک سری ارزش‌های دروغین به وجود آمده که با اصل خود تفاوت آشکار دارد

به گزارش سلام نو، قرن نو نوشت: دیدار اخیر شخصیت‌های سیاسی مهمی همچون سیدحسن خمینی، حسن روحانی، سیدمحمد خاتمی و علی اکبر ناطق نوری با یکدیگر در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی را در فضای سیاسی کشور ایجاد کرده است.

برخی از کنش‌گران و فعالان سیاسی معتقدند که دیدار اخیر سرآغاز یک حرکت جدی در برابر جریان تندرو و تمامیت خواه در کشور است و حتی دایره این دیدارها تا ماه‌های آینده وسیع‌تر نیز خواهد شد، هرچند عده‌ای نیز عقیده دارند چنین دیدارهای به صورت متناوب و فصلی شکل می‌گیرد و نباید از آن برداشت‌های غیرمعقول سیاسی داشت.

در همین رابطه علی صوفی، وزیر دولت اصلاحات می‌گوید؛ افرادی که در روزهای اخیر با یکدیگر دیدار داشته‌اند همواره نگران از بین رفتن آرمان‌های انقلاب اسلامی و جمهوریت هستند و هرگاه متوجه خطری شوند با یکدیگر به بحث و گفت‌وگو می‌نشینند. او تأکید می‌کند؛ فضای بسته سیاسی در کشور کار را به جایی رسانده که یک جریان دروغین مدعی حفظ و نشر ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی شده و چهره‌های واقعی انقلابی را نیز به حاشیه می‌راند.

نگرانی مشترک درباره آینده کشور و انقلاب 

علی صوفی دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات با ارائه تحلیلی در خصوص دیدار اخیر آقایان؛ سید حسن خمینی، سیدمحمد خاتمی، حسن روحانی و ناطق نوری با یکدیگر، اظهار داشت: دیدار اخیر چهره‌های سیاسی امری مرسوم است که هر از چندگاهی شکل می‌گیرد. دلیل آن نیز حساسیتی است که این افراد به مسائل مهم ملی دارند و در گفت‌وگو با یکدیگر به مسائل مرتبط با کشور می‌پردازند.

وی تأکید کرد: چهره‌های سیاسی که اخیرا با یکدیگر دیدار داشته‌اند به صورت مشخص همواره نگران انقلاب و کشور هستند و در شرایط کنونی نیز این افراد برای موضوعات مرتبط با انقلاب و کشور با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌اند.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب درباره شرایط ویژه کشور ایران در شرایط فعلی، بیان داشت: انقلاب اسلامی در ایران عاملی شده تا ارزش‌های زیادی در کشور به پای انقلاب نوشته شود و در مسیر احیای همان ارزش‌ها افراد بسیاری نیز فدا شوند. بر همین اساس طبیعی است که شخصیت‌های مهم سیاسی برای حفظ این انقلاب تلاش کنند و با یکدیگر دیدار نیز داشته‌ باشند.

صاحبان اصلی انقلاب برای حفظ ارزش‌های انقلابی تلاش می‌کنند

صوفی گفت: تصور بنده این است که دست اندارکاران اصلی انقلاب تلاش می‌کنند همواره دستاوردهای انقلاب حفظ شود و برای ایشان نوع مدیریت و حاکمیت در مقطع فعلی مهم است و این مسائل را نیز مورد رصد قرار می‌دهند.

برخی آرمان‌های انقلاب را کاریکاتوریزه کرده‌اند

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات با انتقاد از برخی رفتارهای موجود در فضای سیاسی کشور، اظهار داشت: متاسفانه رویکرد اصلی انقلاب «کاریکاتوریزه» شده است. به این معنا که در کنار ارزش‌های اصیل انقلاب، یک سری ارزش‌های دروغین به وجود آمده که با اصل خود تفاوت آشکار دارد.

یک جریان در حال نشر ارزش‌های دروغین به نام انقلاب است

وی تأکید کرد: کسانی امروز مدافع ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی شده‌اند که خود خالق ارزش‌های دروغین در ذیل انقلاب هستند و متاسفانه مدافعان و صاحبان اصلی ارزش‌های انقلاب به گوشه‌ای رانده شده و حتی منزوی شده‌اند.

صوفی با رفتارشناسی برخی از حامیان دروغین انقلاب اسلامی، بیان داشت: افرادی که مدعی انقلابی‌گری هستند، به دنبال اهداف دنیوی هستند و تنها برای گرفتن قدرت چنین شعارهایی می‌دهند و تلاش می‌کنند جریان اصلی انقلاب را کنار بزنند.

نسل جدید تصویر دقیقی از انقلاب ۵۷ ندارد

این سیاستمدار اصلاح‌طلب گفت: یکی از دلایلی که نیروهای واقعی انقلاب کنار زده می‌شوند این است که انقلابیون دروغین بتوانند کار خود را ادامه دهند و با افراد اصیل مقایسه نشوند. متاسفانه تلاشی صورت گرفته که نسل جدید نتواند الگوهای واقعی انقلابی را درک کند. الگوهایی که در میان آنها ایثارگران، جانبازان و انقلابیون اصیل حضور دارند.

چیزی از انقلاب ندیده‌اند و داعیه دفاع از آن را دارند!

وی تصریح کرد: الفاظی همچون «مجلس انقلابی» و «دولت انقلابی» در ذیل همان تفکر انقلابیون غیر اصلی شکل گرفته است. زیرا در همین مجلس کسانی حضور دارند که هیج درکی از دوران انقلاب به دلیل اقتضای سنی خود ندارند و رفتار آنها نیز به هیچ عنوان شبیه انقلابی‌های واقعی نیست.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات بیان داشت: متاسفانه در دل بسیاری از انقلاب‌ها چنین افرادی رد می‌کنند و همه انقلاب‌ها دچار آفت انقلابیون دروغین می‌شوند. البته باید تلاش کرد تا اصول انقلاب و اصالت آن را حفظ کرد، اما برای حفظ ارزش‌های والای انقلاب کار بسیار سختی در پیش است.

عزم جدی برای حذف کامل جریان اصلاحات وجود دارد

صوفی در مواجهه با این سوال که آیا احتمال دارد جریان انقلابیون دروغین دست به حذف تمامی اصلاح‌طلبان حامی انقلاب بزند، بیان داشت: بنده معتقدم چنین عزمی وجود دارد و نشانه‌های آن را می‌توان دید. 

وی گفت: عملکرد و رفتار حسن روحانی در دوره دوم ریاست‌جمهوری ضربه بسیار سنگینی به اعتبار اصلاح‌طلبان زد و آنها را به حاشیه راند. متاسفانه بخشی از حاکمیت نیز با ضعیف کردن نهادهای انتخابی همچون؛ «مجلس شورای اسلامی» و «دولت» کاری کرد تا چهره‌های اصلاح‌طلب نتوانند وارد عرصه شوند و از سوی مردم گزینش شوند.

نهادهای انتخابی بشدت تضعیف شده‌اند

این سیاستمدار اصلاح‌طلب گفت: اصلاحات یکی از الزمات نظام‌های دموکراتیک است، زیرا اصلاح‌طبان واقعی مقابل فساد و ترویج ارزش‌های دروغین می‌ایستند. در کنار این موضوع اصلاح‌طلبان موجب امیدواری توده‌ها به انقلاب و حاکمیت می‌شوند.

انحصار قدرت موجب رشد افراد فاسد می شود

صوفی اظهار داشت: متاسفانه یک دست شدن حاکمیت و انحصاری شدن سیاست آسیب‌های جدی به اصلاح‌طلبان زده است، اما فراتر از آن عاملی برای رشد افراد فاسد و بدخواه در ذیل حاکمیت شده است.

دشمنان اصلی اصلاح‌طلبان کدام گروه‌ها هستند؟

وی گفت: اصلاح‌طلبان در روزگار کنونی از دو جهت تحت فشار هستند. دسته نخست؛ آن بخشی از براندازان که معتقدند در غیاب اصلاح‌طلبان نظام جمهوری اسلامی ساقط می‌شود. دسته دوم نیز جریان فاسد حاضر در قدرت که به دنبال کنار زدن جریان اصلاحات است.

اصلاح‌طلبان مردم را پای صندوق‌های رأی می‌کشانند

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات در پایان با اشاره به لزوم پویایی اصلاح‌طلبان در جامعه، عنوان داشت: نباید فراموش کنیم که اصلاح‌طلبی برای منافع حفظ بقای نظام یک لازمه است. زیرا زمانی که اصلاح‌طلبان فعال می‌شوند تفکرات براندازی را کنار می‌زنند و علاوه بر آن مانع از بی اعتمادی مردم به حاکمیت می‌شوند و حتی آنها را ترغیب می‌کنند که برای ایفای نقش خود در امورات کشور، در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و از مبانی جمهوریت دفاع کنند. پس می‌توان گفت در غیاب چنین تفکری مردم از جریانات سیاسی نیز عبور می‌کنند و ضمن نادیده گرفتن حاکمیت، زمینه رشد و قدرت گرفتن براندازان را نیز فراهم می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید