روز گذشته فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر و ادعا شد بیماری در شهرستان بهمئی کهگیلویه و بویراحمد پس از مرگ و در حال انتقال از سردخانه زنده شده است.

ماجرای زنده شدن مرده در یاسوج چه بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری، «مردی که دچار ایست قلبی شده بود در سردخانه زنده شد.» این خبر کوتاهی بود که روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر و حتی فیلمی نیز در این‌باره به نمایش درآمد اما شواهد نشان می‌دهد که این خبر در حد شایعه بوده و این مرد جانش را از دست داده است.

روز گذشته فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر و ادعا شد بیماری در شهرستان بهمئی کهگیلویه و بویراحمد پس از مرگ و در حال انتقال از سردخانه زنده شده است. این خبر موجب شگفتی ساکنان منطقه شد و تصاویری که از این ماجرا ثبت شده بود همچنان در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست منتشر می‌شود. اما پشت پرده این ماجرا چه بود و آیا زنده شدن مردی که فوت شده بود صحت دارد؟

هاشم طاهری، مدیر شبکه بهداشت شهرستان بهمئی در این‌باره گفت: ظهر روز شنبه فردی به مرکز بهداشتی درمانی «ممبی» منتقل شد که هیچ‌گونه علائم حیاتی نداشت با این حال به‌مدت یک ساعت عملیات احیا برای او انجام شد اما متأسفانه تلاش‌های کادر درمان ناموفق بود و متوفی هیچ‌گونه علائمی از نشانه‌های حیات نداشت و نوار قلب صاف برای بیمار ثبت و ضمیمه پرونده پزشکی او شد. عملیات احیا برای این فرد در شرایطی انجام شد که پزشک تأیید کرده بود که مرگ مربوط به چند ساعت قبل بود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه همه شواهد و مدارک نشان می‌داد که این فرد فوت شده اما خطا در بررسی علائم حیاتی و فضای احساسی حاکم بر سردخانه باعث شد عده‌ای تصور کنند که او زنده شده و پیکر متوفی دوباره توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

طاهری در ادامه گفت: بررسی علائم حیاتی شرایط خاصی دارد و نباید بدون دانش لازم به بررسی و نظر در مورد افراد بپردازیم و باعث جریحه‌دار شدن احساسات بازماندگان و مردم شویم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید