نام دیگر این دریاچه، ژیهو بوده سرزمین شگفت انگیزی که در مرکز شهر هانگژو چین قرار گرفته است.تماشای سپیده دم بهاری در گذرگاه سو نام خود را از کوچکترین شاهزاده سلسله سونگ به نام سو گرفته است.

دریاچه افسون شده غربی در هانگژو چین

به گزارش سلام نو به نقل از الی گشت، دسترسی به این دریاچه و طبیعت زیبای چین بسیار راحت خواهد بود. مردم چین این دریاچه و منطقه اطراف آن را به عنوان سرزمینی شگفت انگیز می شناسند. به طور مثال یک شاعر معروف چینی به نام سو شی (Su Shi) که در سلسله سونگ زندگی می کرد، زیبایی دریاچه غربی چین را با زیبایی زنی به نام ژی زی مقایسه کرده است. این احساسات شاعرانه بدون هیچ شک و تردیدی از زیبایی مناظر اطراف دریاچه الهام گرفته است.

دریاچه افسون شده غربی در هانگژو چین

گر چه امروزه سدی بر روی آن ساخته شده است، اما دریاچه غربی همچنان عمق کم و پهنای قدیم خود را حفظ نموده است. در اطراف دریاچه درختان زیبای مگنولیا، بید مجنون و دیگر درختان دیده می شود. همچنین حدود ۶ پل سنگی را در طول پهناور ۲.۶ کیلومتری آن قرار گرفته اند. اگر دلتان می خواهد می توانید در میان خیابان و مسیر پیاده روی کنار دریاچه قدم بزنید یا اینکه از روی پل های سنگی آن قدم بزنید.

دریاچه افسون شده غربی در هانگژو چین

چرا این دریاچه را افسون شده می خوانند؟

هر یک از این مناظر خیره کننده و دیدنی دریاچه غربی چین را در فصل های به خصوص و در ساعت های مشخصی می توان دید.

به طور مثال تماشای سپیده دم بهاری در گذرگاه سو نام خود را از کوچکترین شاهزاده سلسله سونگ به نام سو گرفته است. به خاطر زیباسازی اطراف دریاچه توسط این شاهزاده امروزه شاهد درختان بید مجنون و مسیر پیاده روی طولانی و زیبایی مخصوصا در بهار خواهید بود.

دریاچه افسون شده غربی در هانگژو چین

اگر در تابستان به تماشای دریاچه غربی چین بروید، می توانید هزاران گل لوتوس را ببینید که در پارک رشد کرده اند. مردم از روی پل های سنگی و از میان گل های لوتوس عبور می کنند.در غرب گذرگاه بی (Bai Causeway) حرکت آب دریاچه آنچنان آرام می شود که می توانید تصور واضح خود را درون آب ببنید. در این قسمت سکو و اسکله ای ساخته اند که تا میانه دریاچه پیشروی داشته و مکانی عالی برای تماشای دریاچه در شبی مهتابی است.

دریاچه افسون شده غربی در هانگژو چین

گردشگرانی که وارد پارک و منطقه اطراف دریاچه غربی چین می شوند، روش های مختلفی را برای تفریح انتخاب می کنند. به طور مثال اگر صبح زود به پارک اطراف دریاچه بروید، مردم بومی و البته گردشگرانی را خواهید دید که مشغول پیاده روی، ورزش و دوچرخه سواری هستند. در کنار گشت و گذار در اطراف پارک و بازدید از مکان ها و جاذبه های درون پارک هانگژو، بسیاری از گردشگران قایق سواری را ترجیح می دهند.

کروز دریاچه

یکی از جذاب ترین و زیباترین قایق ها و کرجی های چینی، قایقی به شکل اژدهای بزرگ است که تورهای کروز دریاچه را برگزار می کند. این کروز و دیگر قایق ها، گردشگران را به دیدن جاذبه هایی مانند جزیره لسر پارادایس (Lesser Paradise Island)، سه استخر آینه ای درون دریاچه غربی چین، مسیر پیاده روی یانگ، استخر لوتوس و کارخانه مشهور این دریاچه می برند. بازدید از تمام این جاذبه ها بین یک ساعت و نیم تا ۳ ساعت زمان می برد.

دریاچه افسون شده غربی در هانگژو چین

هر چند که ورود به پارک اطراف دریاچه غربی چین رایگان است اما درون آن جاذبه هایی وجود دارد که برای بازدید یا استفاده از آن ها بایستی هزینه بپردازید. به طور مثال، برای بازدید از ۳ استخر آینه ای ماه باید هزینه ورودی ۵۵ یوآن بپردازید. بازدید از این استخرها، از ساعت ۸ صبح شروع شده و تا ساعت ۵ عصر ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید