۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
کد خبر: 55328306

چشم‌انداز طبیعی زیبا، درختان سر به فلک کشیده، رودخانه‌های خروشان و جنگل بکر، بخشی از جذابیت‌های اطراف دریاچه سراوان هستند؛ اما دریاچه سراوان مشهورترین جاذبه پارک جنگلی سراوان به شمار می‌رود.

دریاچه سراوان کجاست؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایران هتل آنلاین، گاهی اوقات انسان قدرت وصف یک منطقه و حتی یک شخص خاص را ندارد و هر چه بیشتر از لغات استفاده می کند کمتر می تواند مفهوم خود را به دیگران منعکس کند؛ سرزمین های شمال کشور ایران مصداق این موضوع هستند و هر چه از زیبایی های قسمتی از آن بیشتر می گوییم، احساس می کنیم نتوانسته ایم آنچنان که باید آن منطقه را وصف کنیم. مناطق زیبای شمالی کشور و طبیعت آرامبخش آن همیشه مورد توجه همگان بوده است. گستردگی و وسعت این خطه و سواحل زیبای آن هر هفته و همه ساله افرادی را برای لذت بردن از طبیعت به سمت خود می کشد. از پرطرفدارترین استان های شمال کشور می توان به استان گیلان اشاره کرد که جاهای دیدنی آن زبانزد خاص و عام هستند. پارک جنگلی سراوان به عنوان یکی از زیباترین جاذبه ها در نزدیکی شهر بی نظیر رشت در استان گیلان واقع شده است.

هر زمان که نام استان گیلان و شهر رشت می آید، بی شک صحنه هایی از جنگل های زیبا و درختان سر به فلک کشیده و نم نم باران در ذهنمان نقش می بندد. در ادامه این مقاله شما را با یکی از جاهای دیدنی رشت و پارک جنگلی سراوان آشنا می کنیم. اغلب مردم در انتظار فرصتی مناسب هستند که با رزرو هتل در گوشه ای از گیلان زیبا یا اقامت در کلبه ای کوچک در دل جنگل از دنیای پیرامون خود کناره گرفته و لحظاتی آرامش بگیرند. گوشه گوشه گیلان زیبا پر از صحنه های جذاب برای گردشگران و طبیعت دوستان است. پارک جنگلی سراوان رشت، همه زیبایی ها را در آغوش خود جای داده است.  

آشنایی با پارک جنگلی سراوان

دریاچه سراوان کجاست؟

پارک جنگلی سراوان رشت آدرس نیاز ندارد زیرا به اندازه ای این پارک وسیع و شناخته شده است که با آوردن نام آن در استان گیلان شما را به سمت پارک راهنمایی می کنند. در گوشه و کنار کشور می توان اقامت در بهترین هتل های ایران را تجربه کرد، ولی  پیشنهاد ما به شما پس از سفر به استان گیلان، گذراندن حداقل یک شب در دل  سراوان رشت است. سراوان نام روستایی است از توابع شهرستان رشت که در دل طبیعت، در میانه جلگه ای حاصلخیز و کوهستانی  و در منطقه ای زیبا و خوش آب و هوا در همسایگی رودخانه گیله رود واقع شده است. روستایی با قدمت تاریخی بالا که در همسایگی پارک جنگلی سراوان قرار گرفته است. همانطور که اشاره شد پارک جنگلی سراوان در استان گیلان و در کنار رود خانه های سفیدرود و سیاهرود واقع شده است؛ این موقعیت جغرافیایی باعث شده از لحاظ آب و هوایی در شرایط بهتری نسبت به دیگر جنگل های شمال کشور قرار بگیرد.

دریاچه سراوان کجاست؟

فاصله رشت تا سراوان گیلان کمتر از ۲۰ کیلومتر است و این موضوع باعث شده به راحتی بتوان از جنگل سراوان گیلان زیبا دیدن کرد. از ویژگی های خاص این پارک طبیعی، کنار هم جمع شدن هر آنچه برای گذراندن لحظاتی خوش و لذت بخش مورد نیاز گردشگران است؛ جاذبه هایی که هر کدام از آن ها می توانند به تنهایی مقصدی برای گردشگران و مسافران باشند. وجود جنگل های انبوه، آب و هوای سراوان رشت، رودخانه های بزرگ و زیبا، آبگیرها و برکه های دست نخورده، انواع حیوانات و پرندگان، اقامتگاه ها و تفریحگاه های فراوان و موزه میراث روستایی همه و همه دست به دست به هم داده اند که هر گردشگری با هر سلیقه ای ساعاتی خوش را در این پارک جنگلی سپری کند. تصاویر پارک جنگلی سراوان رشت می توانند گویای بخشی از طبیعت و جاذبه های این منطقه باشند. اگر عاشق برکه و دریاچه هایی بکر و دست نخورده هستید، پس از ورود به  پارک حتما از دریاچه سراوان سبز رنگ این پارک دیدن کنید؛ دریاچه ای در میان درختان و گیاهان یکدست و سر سبز که با سوار شدن بر قایق های موجود در کنار آن می توان لحظات خود را به رود، طبیعت و آرامش آن بسپارید. دریاچه سراوان در نگاه اول فرشی از سبزه و گیاه به نظر می آیند چراکه تمام سطح این دریاچه زیبا با گیاهان و سبزه هایی پوشیده شده است.

دریاچه سراوان کجاست؟

دریاچه سراوان کجاست؟

وجود رودخانه و چشمه های آب شیرین در هر نقطه ای از دنیا نویدبخش زندگی و سرسبزی اطراف آن ها است. اگر ازجمله افرادی هستید که در کنار رودخانه و صدای خروش آب جاری آرام می گیرید، با قدم زدن در میان جنگل و لذت بردن از دیدنی های رشت، به سمت شرق این پارک جنگلی بروید. در سمت شرقی این پارک جنگلی دو رودخانه سفیدرود و سیاهرود در انتظار شما خواهد بود. رودخانه هایی که با گذشتن از میان این جنگل حس زندگی و زنده بودن را به شما می دهند. اطراف این روخانه های پرآب می توانید انواع گونه های گیاهی را به تماشا بنشینید. به دلیل وسعت زیاد پارک جنگلی سراوان رشت که حدود ۱۵۰۰ هکتار می باشد، می توان به راحتی ساعت ها در دل این طبیعت قدم زد یا حتی با خودرو در بین درختان و در کنار رودخانه خروشان رانندگی کرد. در اغلب مناطق این پارک جنگلی صدایی جز سکوت و یا پرندگان خوش صدا را نمی شنوید.

دریاچه سراوان کجاست؟

تفریحات دریاچه سراوان گیلان

از تفریحات و سرگرمی های متعددی می توان در پارک جنگلی سراوان رشت استفاده کرد. یکی از تفریحات جالب رشت، قایق سواری در دریاچه سراوان گیلان است. وجود درختان و طبیعت دست نخورده محیط مناسبی را برای عاشقان و علاقه مندان به ورزش تیر اندازی و پینت بال فراهم کرده است. اجاره خودرو های کوچک و موتورهای مخصوص بیابان و جنگل و گردش با آن ها در میان درختان نیز از تفریحاتی است که کمتر کسی آن را از دست می دهد. از امکانات بسیار موجود در این پارک نمی توان چشم پوشی کرد. وجود تفرجگاه ها، کلبه های جنگلی، آلاچیق هایی جهت برپایی چادرها و کمپ های مسافرتی، نیمکت هایی در دل طبیعت و دیگر امکانات اولیه جهت رفاه مسافران، به سادگی قابل دسترس هستند. در دل طبیعت پارک جنگلی سراوان رشت، خانه ای قدیمی که قدمت آن نزدیک به یکصد سال می رسد خود نمایی می کند. این خانه و اطراف آن اولین موزه میراث روستایی استان گیلان است؛ موزه ای در دل طبیعت که سبک زندگی مردمان این دیار را در سال های گذشته به تصویر می کشد. 

دریاچه سراوان کجاست؟

پوشش گیاهی و جانوری پارک جنگلی سراوان رشت 

همانطور که اشاره شد، از جذابیت های پارک جنگلی سراوان وجود گونه های متنوعی از گیاهان، حیوانات و پرندگان در آن است. به دلیل شرایط اقلیمی و رطوبت کافی و همچنین وجود دو رود پر آب در این پارک، تنوع گیاهی کم نظیری در این منطقه به چشم می خورد. وجود انواع درختان بلوط، انجیل، ممرز، توسکا، اوجا، بید، سفید پت، بید مشک، انواع آلو و آلوچه و دیگر درختان مثمر و غیر مثمر در این جنگل باعث زیبایی دو چندان و تجمع پرندگان و حیوانات بسیاری در آن شده است. پرندگان و حیواناتی ازجمله راسو، قرقاول، کبک و دارکوب، جغد، خرگوش و انواع سنجاب در این پارک بسیار به چشم می خورند.

دریاچه سراوان کجاست؟

از نکات قابل توجه پارک جنگلی سراوان رشت به جز مسیر آن که در بین راهی اصلی و جاده رشت به تهران واقع شده است، می توان به امنیت بالای این محل اشاره کرد. وجود پاسگاه انتظامی در نزدیکی جنگل و نزدیکی پارک به شهر رشت نگرانی را از بابت امنیت و همچنین تهیه وسایل اولیه مورد نیاز در طی سفر برطرف می کند. در سفر به این پارک جنگلی زیبا زیارت بقعه متبرک امامزاده هاشم(ع)، بازدید از کاروانسرای لات شهر رشت و همچنین جاذبه های طبیعی و تاریخی رشت را در برنامه خود قرار دهید. 

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید