یکی از نمایندگان مجلس می‌گوید دولت اصلا نمی‌داند بورس چیست و سال آینده آنقدر فشار بر مردم زیاد می‌شود که بحث بورس یادشان می‌رود.

انتقاد تند نماینده مجلس از دولت: دولت اصلا نمی‌داند بورس چیست

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، اگرچه ریزش شاخص کل بورس از مدت‌ها قبل آغاز شده بود، اما افت شاخص در هفته گذشته رکورد زد و شاخص کل بورس وارد محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی شد.

تکلیف بورس چه می‌شود؟

دولت وعده داده شرایط بورس را درست می‌کند. اما رضا حسینی قطب‌ آبادی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به انتخاب گفته: «بورس برای خود دولت هم تعریف نشده و دولت اصلا نمی‌داند بورس چیست و می‌خواهد چه بکند.» او گفته دولت حتی عُرضه استفاده از شرایط پیش آمده در بورس را هم نداشت.

اما تکلیف بورس چه می‌شود؟ این عضو کمیسیون مجلس در پاسخ به این سوال گفت: این دولت برنامه‌ای برای بورس ندارد. اما بودجه‌ای که برای سال ۱۴۰۱ تنظیم شده نشان می‌دهد سال آینده مردم شاهد تورم و افزایش قیمت‌ها هستند. من فکر می‌کنم آنقدر فشارها بر مردم زیاد شود که مساله بورس یادشان برود.

پشت پرده توقف استیضاح وزرا

مشکلات بورس در دولت روحانی آغاز شد و در دولت رئیسی همچنان ادامه دارد. این مشکلات، باعث شد که مساله استیضاح وزیر اقتصاد مطرح شود. اما این استیضاح بلافاصله فراموش شد.

این نماینده مجلس از پشت پرده توقف استیضاح‌ها در دولت رئیسی خبر داد و گفت: «تذکرات داده می‌شود اما متاسفانه طرح سوالات در نیمه راه خنثی می‌شود و ناکام می‌ماند. درباره استیضاح هم که اصلا اجازه انجامش را نمی‌دهند. ما به اشکال متفاوتی تحت فشاریم. لابی‌های زیادی انجام می‌شود که نتوانیم استیضاح را به نتیجه برسانیم.»

این عضو کمیسیون صنعت مجلس گفت: «در زمان آقای روحانی زمانی که مساله استیضاح وزرا و شخص ایشان مطرح شد، می‌گفتند آخر دولت است، صرف نمی‌کند و کشور به هم می‌ریزد. الان هم که دولت رئیسی روی کار آمده می‌گویند اول دولت است. فرصت بدهید. آقای روحانی که آخر دولت بود، آقای رئیسی هم که اول دولت است، دو روز دیگر هم می‌گویند مذاکرات وین تحت تاثیر قرار می‌گیرد، دشمن پشت دروازه‌هاست، دو سال دیگر هم می‌گویند که آخر دولت است. دردولت رئیسی مانع استیضاح وزرا می‌شوند. »

او درباره معیار انتخاب وزرای کابینه رئیسی هم گفت: «برخی از وزرا خبره هستند اما بعضی تازه کارند. عمده عزل و نصب‌ها در دولت اگرچه تحت عنوان جوانگرایی، اصلاح و… انجام شده اما در حقیقت به دلیل آشنایی، رفاقت و منتسب به طیف خاص آقای رئیس جمهور، انتخاب شدند.»

کد خبرنگار: ۱۳
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید