۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰
کد خبر: 55328265

کاوش های اخیر مشترک باستان‌شناسان مصر و آلمان در کشور مصر به کشف حیرت‌انگیز دو مجسمه سنگی و عظیم ابوالهول منجر شده است.

کشف یک مجسمه جدید در مصر

به گزارش سلام نو به نقل از کجارو، بنا بر نظر باستان‌شناسان، هر یک از این مجسمه‌های عظیم حدود هشت متر طول دارند و احتمالا بر اساس چهره «آمنهوتپ سوم»، نهمین فرعون از دودمان هجدهم ساخته شده باشند. ریشی شبیه به ریش افراد سلطنتی و یک گردنبند بزرگ در حکاکی این مجسمه‌ها به‌ تصویر کشیده شده است. در همین رابطه  «مصطفی وزیری» دبیر شورای عالی آثار باستانی مصر از کشف عبارت «محبوب آمون رع» روی تنه‌ یکی از این دو مجسمه خبر داد.

علاوه بر این دو مجسمه عظیم ابوالهول، سه مجسمه تقریبا سالم نیز در همین مکان کشف شد که یکی از الهه‌های مصر باستان را به تصویر می‌کشند. این الهه را که به‌شکل یک شیر تراشیده شده است، به‌عنوان مدافع ایزد خورشید می‌شناسند. در این مکان همچنین بقایای یک سالن ستون‌دار که نقش و نگارهایی روی دیوارهای آن وجود دارد نیز کشف شده است. این نقاشی‌ها بخشی از یک جشن باستانی مصری را به تصویر می‌کشند که برای به رسمیت شناختن و یادآوری حق فرعون برای حکمرانی برگزار می‌شد.

بنا بر یافته‌های مورخان، این جشن بر اساس سنت در سی‌امین سال حکومت فرعون برگزار می‌شد. «آمنهوتپ سوم» جزو معدود فرعون‌هایی بود که برای برگزاری این مراسم زنده مانده بود و باشکوه‌ترین مراسم در تاریخ مصر باستان را به خود اخصاص داد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید