چرا خودروسازانی مثل ایران خودرو و سایپا باید راه و روش سرمایه‌دارانی مثل بنز را در پیش بگیرند و با افزایش هر روزه امکانات و ایمنی- آن هم در ظاهر!- مشتری را لوس کنند؟ رفتار خودروسازان ایران از مشتری ایرانی راننده روزهای سخت ساخته است.

چرا ایران خودرو از بنز بهتر است و باز نشدن ایربگ باعث افزایش ایمنی مردم می‌شود؟

سلام نو - سرویس طنز: این روزها ماجرا باز نشدن ایربگ ۵۰ خودرو در یک تصادف زنجیره‌ای در یک از جاده‌های کشور باعث شده تا حملات شدیدی به صنعت پرافتخار، فوق پیشرفته و بسیار ایمن خودروسازی کشور وارد شود.

حملاتی که سعی دارد نشان دهد برخی خودروهای کشور ارابه مرگ هستند و خودروسازان به استاندارد توجهی ندارند. اتهاماتی که درستی آن‌ها محل تردید است.

اول که از قدیم گفته‌اند رابطه درست باید دو طرفه باشد. این یعنی همچنان که خودروسازان به استاندارد توجه دارند، استاندارد هم باید به خودروسازان توجه کند. شاید یک از دلایل ضعف استانداردهای خودروسازی همین بی توجهی استاندارد به خودروسازان است که باعث کمبود محبت شده است.

دوم اینکه چه کسی گفته باز نشدن کیسه‌های ایمنی باعث کاهش ایمنی است؟ شما اگر مطمئن باشید که کیسه هوا باز می‌شود با خیال راحت ویراژ می‌دهید، خود را به در و دیوار می‌کوبید و احتیاط نمی‌کنید ولی وقتی از باز شدن کیسه هوا مطمئن نباشید احتیاط بیشتری می‌کنید.

سوم اینکه چرا خودروسازانی مثل ایران خودرو و سایپا باید راه و روش سرمایه‌دارانی مثل بنز را در پیش بگیرند و با افزایش هر روزه امکانات و ایمنی- آن هم در ظاهر!- مشتری را لوس کنند؟ رفتار خودروسازان ایران از مشتری ایرانی راننده روزهای سخت ساخته است.

چهارم اینکه بعضی‌ها پراید- این مایه فخر خودروسازان کهکشان راه شیری- را اربه مرگ می‌نامند. خودرویی که نزدیک به سه دهه در جاده‌ها و خیابان‌ها به مردم سواری داده ارابه مرگ است؟ کدام مدل بنز و بی ام دابلیو اندازه پراید خط تولید ادامه داری داشته؟ همین حالا که پراید تولید نمی‌شود قیمتش مثل طلا بالا می‌رود، این ارابه مرگ است؟ بد سلیقه‌ها! بدخواه‌ها! لیبرال‌ دوست‌ها سرمایه‌دار پسند! طاقت دیدن دوام یک کالای ایرانی را ندارید؟

پنج هم اینکه اصلا تصادفی که زنجیره‌ای باشد مشکوک است. اصلا هر چیز زنجیره‌ای مشکوک است. روزنامه‌های زنجیره‌ای دنبال تخریب اشخاص بودند، احتمالا این تصادف زنجیره‌ای هم دنبال تخریب صنعت مولد و متعهد خودروسازی است.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید