یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در میانه‌های بازار اخباری در رابطه با دریافت مالیات از صادرات برخی کالاهای پتروشیمی به بازار رسید که این موضوع باعث شد مقدار عرضه در بازار قدرت بیشتری پیدا کند.

پیش‌بینی بورس برای فردا دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰/ وضعیت معاملات بهتر می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، معاملات بازار سهام همچنان بر مدار نزولی قرار دارد. بورس طی دو هفته اخیر روزهای سراسر منفی را پشت سر گذاشت. از سوی دیگر حجم معاملات روزانه بازار سرمایه روند کاهشی، ارزش معاملات اوراق روند افزایش داشته است.

امروز اعلام شد که قرار است در بودجه سال آینده مالیات روی محصولات صادراتی پتروشیمی اعمال شود. فعالان بازار سرمایه نسبت به این موضوع واکنش منفی نشان دادند.

به گفته این افراد دریافت مالیات از صادرات محصولات پتروشیمی می‌تواند تاثیر منفی روی معاملات داشته باشد.

به آینده خوش‌بین نیستم!

کاویان عبداللهی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: معاملات امروز بازار در حالی پایان یافت که شاخص کل با افتی بیش از ۲۵ هزار واحدی را تجربه کرد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد: در این افت اصولا نمادهای بزرگ بیشتر سهیم بودند، در این وضعیت ارزش معاملات اوراق به بیش از سه هزار میلیارد تومان رسیده بود، در مقابل ارزش معاملات سهام هم چیزی کمتر از سه هزار میلیارد تومان بود.

وی تاکید می‌کند: در میانه‌های بازار اخباری در رابطه با دریافت مالیات از صادرات برخی کالاهای پتروشیمی به بازار رسید که این موضوع باعث شد مقدار عرضه در بازار قدرت بیشتری پیدا کند.

عبداللهی با اشاره به مشکلات صنعت پتروشیمی توضیح می‌دهد: مشکلاتی همچون فروش با قیمت ارز نیمایی، صادرات و نرخ فروش که به واسطه تحریم‌ها، نرخ خوراک که بیش از میانگین منطقه‌ای و نزدیک به نرخ‌های اروپایی است با سایه‌ای سنگین روی بازار سرمایه موجب سرخ‌پوشی شاخص شده است.

عبداللهی می‌گوید که ذبا توجه به مسائلی که امروز در بازار رخ داد نسبت به معاملات روز آینده یک مقدار خوش بین نیست، چرا که احتمالا فردا معاملات با عرضه زیادی مواجه باشد. اما در دوره بلند مدت می‌توان شاهد شرایط بهتری برای بازار سرمایه بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • علی IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    0 0
    بازار با این روند بی اعتمادی دو سال زمانبر است‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید