در خانه پرهامی  میشه حس خوب همنشینی با بقیه رو در یک حیاط زیبا، کنار حوض فیروزه‌ای و ماهی‌های قرمزش، همراه با صدای پرنده‌ها تجربه کرد.  با توجه به اینکه این خونه در بافت تاریخی شهر شیراز قرار داره، میشه با اندکی قدم زدن در اطراف اون و کوچه و پس‌کوچه‌هاش از جاذبه‌ها و دیدنی‌های مشهور شیراز مثل بازار و مسجد وکیل و شاهچراغ بازدید کرد.

خانه پرهامی، جایی برای آرامش / روایت سالار موسوی از تجربه یک غذای خوب در سفر به شیراز

 سالار موسوی شیفته‌ی آسمونه، سفر میکنه و در پادکست  "رادیو جولون" از تجربیات سفر میگه. اون مشتاق امتحان کردن طعم های بیشتره و معتقده هر انسانی منحصر به فرده و داستان زندگی خودش رو داره.

 به نظر سالار: "خانه مفهوم غریبی است. مفهومی که در عین دلالت بر مکانی فیزیکی، همراهش تمام حس و حال گوینده را یدک می کشد. از ابتدای انسان تا به حال یک معنا داشته است، آرامش و اطمینان خیال".

سالار می‌گه: "رها کن این بیقوله ماتم زده رو"، او بارها به شیراز سفر کرده و یکی از اقامتگاه ها و رستوران هایی که توی دل خونه های قدیمی شیراز جا گرفته رو اینطور روایت می کنه؛ "خانه پرهامی جزو اولین ها و الان جزو بهترین‌های این سبک رستوران/ اقامتگاه هاست. باید چندین بار برین به این خونه تا بتونین غرق بشین تو طعم‌های قدیمی و بی نظیر شیرازیش"

 سالار این بار تجربه متفاوتی از طعم و مزه شیرازی داره و میگه: "اول از همه که با ظرف ته دیگ و آب مرغ سورپرایز شدم. بعد یه کاسه قورمه سبزی دبش که کمی تند بود و به قورمه سبزی شوشتری نزدیکتر بود که طعمش رو بسیار خاص میکرد. اما اون ظرف آخر که دل من رو برد ترکیبی بود از کته گوجه و کلم پلو.

خانه پرهامی، جایی برای آرامش / روایت سالار موسوی از تجربه یک غذای خوب در سفر به شیراز

برای منی که عاشق لوبیاپلو ام این ترکیب در عین آشنا بودن بسیار  متفاوت و خوشمزه بود.
من تا حالا توی ۴-۵ تا کلم پلوی مختلف رو توی شیراز امتحان کرده‌ام و این به طور قطع بهترینش بود. بو و طعم عالی به همراه برنج نرم و  گوشت های قلقلی خوشمزه که عنصر جدا نشدنی کلم پلوست."

 اینطور که معلومه روز بعد هم به خانه پرهامی برگشته و "دمی عدس" این خونه را امتحان کرده.
 
 در خانه پرهامی  میشه حس خوب همنشینی با بقیه رو در یک حیاط زیبا، کنار حوض فیروزه‌ای و ماهی‌های قرمزش، همراه با صدای پرنده‌ها تجربه کرد.
 با توجه به اینکه این خونه در بافت تاریخی شهر شیراز قرار داره، میشه با اندکی قدم زدن در اطراف اون و کوچه و پس‌کوچه‌هاش از جاذبه‌ها و دیدنی‌های مشهور شیراز مثل بازار و مسجد وکیل و شاهچراغ بازدید کرد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید