عین‌اللهی درباره بازگشایی مدارس گفت: شرایط بازگشایی مدارس داشتن تهویه مناسب و حفظ فاصله گذاری اجتماعی است که با این شرایط و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مشکلی در این خصوص نیست.

وزیر بهداشت: فقط ۲۲ درصد تزریق واکسن دز سوم در کشور انجام شده است

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، وزیر بهداشت با انتقاد از اینکه استقبال چندانی از تزریق دز سوم واکسن نشده، گفت: اکنون حدود ۲۲ درصد تزریق واکسن دز سوم در کشور انجام شده و با توجه به شیوع سویه اومیکرون از مردم می خواهیم که حتما واکسیناسیون خود را با تزریق دز سوم تکمیل کنند.

به گفته عین اللهی، سویه اومیکرون قدرت سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و در چند روز اخیر شمار بیماران سرپایی کرونا چهار برابر افزایش یافته که جای نگرانی است و باید مردم به توصیه های مسئولان بهداشتی در خصوص تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توجه کنند.

اکنون در وضعیت خوبی قرار داریم

وی تصریح کرد: کشورهای همسایه، اروپایی و آمریکایی از لحاظ کرونا در وضعیت بدی هستند و رئیس جمهور کشور که به روسیه سفر کرده بود، در ستاد ملی کرونا اعلام کرد که اوضاع این بیماری در آن کشور نیز بسیار بد است و مرگ و میر نیز بالاست، اکنون در وضعیت خوبی قرار داریم و باید این شرایط را حفظ کنیم.

عین‌اللهی درباره بازگشایی مدارس نیز گفت: شرایط بازگشایی مدارس داشتن تهویه مناسب و حفظ فاصله گذاری اجتماعی است که با این شرایط و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مشکلی در این خصوص نیست.

وزیر بهداشت با بیان ایننکه پزشکان باید در مناطق محروم نیز خدمات کنند، گفت: افرادی که درس خوانده و متخصص شدند متعهد به خدمت در مناطق محروم و دور افتاده هستند و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش پزشکان عمومی را در این مناطق و بصورت بومی گزینی افزایش داده است.

به گفته عین اللهی، در شرایط کنونی مراکز درمانی آماده خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند و باید امکان ارائه خدمات از سوی متخصصان پزشک نیز در مناطق محروم وجود داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید