امضای این‌تفاهم‌نامه باعث افزایش اطلاعات به‌روز و شگرف در عرصه آموزش تاریخ به کودکان و نوجوانان و ایجاد زمینه‌های همکاری تخصصی خواهد بود.

امضای تفام‌نامه همکاری میان کانون پرورش فکری و موزه ملی ایران

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موزه ملی ایران برای احیا و شناخت فرهنگ و تمدن ایران با یکدیگر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

امضای این‌تفاهم‌نامه باعث افزایش اطلاعات به‌روز و شگرف در عرصه آموزش تاریخ به کودکان و نوجوانان و ایجاد زمینه‌های همکاری تخصصی خواهد بود.

در راستای گسترش همکاری میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موزه ملی ایران و به منظور هم‌افزایی، رشد مهارت‌ها و ارتقای سطح علمی با بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود در دو مجموعه، به درخواست معاونت تولید کانون تفاهم‌نامه‌ای با امضای مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رییس کل موزه ملی ایران منعقد شد.

برهمین اساس این تفاهم‌نامه در زمینه ارتقا سواد باستان‌شناسی کودکان و نوجوانان و گسترش همکاری‌های ترویجی و فرهنگی در حوزه آموزش به کودکان و نوجوانان انجام شده است.

اهمیت آموزش تاریخ و فعالیت‌های ترویجی در راستای ارتقای سواد تاریخی عمومی برکسی پوشیده نیست، در این میان کودکان و نوجوانان جایگاه ویژه‌ای در این انتقال فرهنگی دارند. از این رو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دارا بودن مجموعه موزه تاریخ کانون به‌عنوان اولین موزه تخصصی کودک و نوجوان در خاورمیانه در اهتمام به این امر سال‌ها فعالیت مستمر داشته است.

با توجه به ویژگی‌های کانون پرورش فکری و از سوی دیگر اهمیت موزه ملی ایران که در عرصه جهانی زبانزد است، همکاری این دو مجموعه باعث افزایش اطلاعات به‌روز و شگرف در عرصه آموزش تاریخ به کودکان و نوجوانان و ایجاد زمینه‌های همکاری تخصصی خواهد بود.

با درنظر گرفتن علاقه و دغدغه این دو مجموعه نسبت به همکاری با یکدیگر، امضای تفاهم‌نامه از سوی مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جبرئیل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران می‌تواند نتایج خوبی در فعالیت‌های مرتبط این دو مجموعه در راستای احیا و شناخت فرهنگ و تمدن گذشته این مرز و بوم داشته باشد.

انجام پژوهش‌ و مقالات علمی و تخصصی مشترک در حوزه کودک و نوجوان، برگزاری نشست‌های علمی تخصصی مرتبط با فعالیت‌های مشترک در جهت بالا بردن سطح آگاهی عمومی، برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مشترک براساس مضامین تاریخی، فرهنگی و باستان شناسی و بهره‌گیری از امکانات رسانه‌ای طرفین در اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و فرهنگ‌سازی در عرصه اجرای طرح‌های مطالعاتی از جمله تعهدات طرفین در این تفاهم‌نامه است.

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مراکز قدیمی این مجموعه است که در میدان شهدای تهران، ابتدای خیابان پیروزی قرار دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید