رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه صنف حمل و نقل اینترنتی پاسخگو به هیچ جا نیستند اعلام کرد: بالغ بر ۳۰۰ هزار موتورسیکلت و خودرو دراین قالب در حال تردد در تهران هستند در حالیکه هیچ نظارتی بر روی آنها نیست.

ماشین نخریده، متهم به باج‌دادن به خودروسازان هستیم

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به سوال اعضا شورای شهر تهران درباره نحوه صدور مجوز خط ویژه، راههای اخذ جرائم، آلایندههای هوا، و... توضیحاتی ارائه داد.

محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ پس از استماع سوالات اعضای شورای شهرتهران گفت: شما از تاثیر خودروسازان بر افزایش آلودگی هوا گفتید و اینکه پلیس باید برخورد کند باید بگویم، اولین آسیب آلودگی هوا ماموران راهنمایی و رانندگی هستند.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما برای جابه جایی حمل و نقل این است که کل سیستم جا به جا شود.

حمیدی درباره علت صدور مجوز برای مدیرعامل یک شرکت خودروساز گفت: دستورالعمل خط ویژه طبق قالب بررسی می شوند.

وی ادامه داد: ما نقد کلی به این سیستم داریم. اصل خط ویژه اشکال دارد و اما آیا نمی شود همه را از آنجا عبور داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره اجرای راهی به جز ثبت جرائم نقدی گفت:  راه حلی به جز جریمه نقدی برای کنترل تخلفات پیدا نکرده ایم.

وی در باره آلایندگی خودروها پاسخ داد: بیشترین فرسودگی مربوط به خوردوهای خدماتی شهرداری، ون، اتوبوس و تاکسی هاست.

حمیدی درباره افزایش کار فرهنگی نیز توضیح داد: حجم کارهای فرهنگی پلیس قابل مقایسه با گذشته نیست در حالیکه بسیاری از کارها در صداسیما با هزینه انجام می شود.

وی درباره صنوف مزاحم  نیز گفت: کارهای زیادی صورت گرفته است اما شهر ما شهری است که خیلی از زیرساخت ها در آن صورت نگرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ  با اشاره به اینکه صنف حمل و نقل اینترنتی پاسخگو به هیچ جا نیستند اعلام کرد: بالغ بر ۳۰۰ هزار موتورسیکلت و خودرو دراین قالب در حال  تردد در تهران هستند در حالیکه  هیچ نظارتی بر روی آنها نیست.

وی افزود: وزارت صمت و کشور برای ایجاد اشتغال بدون گواهینامه، بیمه و پلاک درحال کار است و ما هم مدعی رسیدگی به آن هستیم.

حمیدی تاکید کرد: اگر حمل و نقل عمومی گسترش یابد، مسافربر شخصی که از این خلا استفاده می کند، حذف می شود. اما باید توجه داشته باشیم در خلاء حمل و نقل عمومی مسافربر شخصی در باران و برف به کمک حمل و نقل می آید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ حضور مسافربرهای با پلاک غیر بومی به دلیل خلاءها عنوان کرد.

وی گفت: می‌گویید از خودروساز ماشین بگیریم، ما ماشین نخریده متهم به باج  دادن هستیم اما وقتی پلیس صدایش بلند شده یعنی رانتی در کار نیست ما هم برای دریافت خودرو در صف قرعه کشی می ایستیم.

حمیدی به اجرای طرح موتوریار اشاره کرد و گفت:‌۱۷۳ هزار نفر متخلف تحت عنوان به کار گرفته شده اند، گفت: برقی کردن موتورسیکلت ها به صورت جدی در شواری عالی ترافیک دنبال می شود.

به گفته وی بخشی از علت افزایش ترافیک به دلیل افزایش جمعیت است و به سیاست گذاری های کلان بارگذاری جمعیت بازمی گردد و پلیس نقشی در آن ندارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید