اگرچه افزایش قیمت نان در تهران رد شده، اما قیمت نان در برخی از شهرها گران شده است.

قیمت نان در این استان‌ها گران شد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، رئیس اتحادیه نانوایان تهران افزایش قیمت نان را رد کرده و گفته نان گران نشده. اما در برخی از استان ها نان گران شده است.

قرار است از سال آینده ارز ۴۲۰۰ تومانی گندم و دارو حذف شود. همزمان با اعلام این خبر، این سوال پیش آمد که آیا نان گران می‌شود؟ پاسخ دولت به این سوال منفی بود و حتی مساله پرداخت یارانه نان و یا کارت خرید نان هم مطرح شد تا قیمت نان کنترل شود.

روز گذشته هم رئیس اتحادیه نانوایان تهران خبر گرانی نان را رد کرد و گفت: قیمت‌های فعلی نان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تعیین شده و تا پایان سال هم تغییر نمی‌کند.

به گفته بیژن مقدم، قیمت نان لواش ماشینی با نرخ دولتی ۵۰۰ تومان و با نرخ آزاد ۶۵۰ تومان است. قیمت نان بربری دولتی هزار و ۸۰۰ تومان و قیمت نان بربری با قیمت آزاد ۲۵۰۰ است.

قیمت نان تافتون ماشینی ۵۵۰ تومان تا هزار تومان است که این اختلاف قیمت به وزن نان بر می‌گردد. قیمت نان تافتون تنوری هم بین ۹۰۰ تومان تا ۱۲۰۰ تومان است.

نان در کدام شهرها گران شد؟

اگرچه افزایش قیمت نان در تهران رد شده، اما قیمت نان در برخی از شهرها گران شده است. از آن جمله، فرماندار کرمانشاه در گفتگو با ایسنا از افزایش قیمت نان در کرمانشاه خبر داد و گفت از ۲۹ آذر ماه قیمت نان در این استان گران شده است.

بر این اساس قیمت نان سنگک اتوماتیک از ۵۵۰ تومان به هزار تومان، قیمت نان اتوماتیک تونلی (کیلویی) از ۱۵۵۰ تومان به ۲۲۰۰ تومان، قیمت نن بربری سنتی و ماشینی از ۷۰۰ تومان به هزار تومان، قیمت نان لواش نیمه اتوماتیک و سنتی از ۳۰۰ تومان به ۴۰۰ تومان و قیمت نان تافتون سنتی و ماشینی از ۴۰۰ تومان به ۶۰۰ تومان رسیده است.

البته این قیمت نان دولتی است و قیمت نان در واحدهای آزاد بیشتر از این است.

از طرف دیگر، رئیس اتحادیه نانوایان کرج هم در مهرماه سال جاری از افزایش قیمت نان در کرج خبر داده بود. بر این اساس قیمت نان در کرج هم گران شده است. قیمت نان لواش در کرج از ۳۰۰ به ۵۰۰ تومان رسید. قیمت نان بربری از هزار تومان به ۱۸۰۰ تومان و قیمت نان سنگگ هم از ۱۱۰۰ تومان به ۲۰۰۰ تومان رسید.

همچنین قیمت نان در استان گیلان هم افزایش یافته است. فرمانداری رشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که قیمت نان از ۱۱ دی ماه سال جاری گران می‌شود.

بر این اساس می‌توان گفت روند افزایش قیمت نان در برخی از استان‌ها آغاز شده است و باید دید آیا این افزایش به دیگر استان‌ها هم می‌رسد یا نه. البته دولت پیش از این از پرداخت یارانه نان و کارت یارانه نان خبر داده بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید