معترضین با حضور مقام‌های گروه طالبان در پایتخت نروژ و دیدار آنان با مسئولان این کشور و نمایندگان دیگر کشورها مخالفت کردند.

تجمع اعتراضی افغان‌های مقیم نروژ به سفر هیات طالبان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تارنمای یورونیوز نوشت در آستانه سفر هیأتی از گروه طالبان به نروژ، گروهی از شهروندان افغانستانی ساکن اسلو دست به تجمع اعتراضی زندند.

به نوشته یورونیوز، معترضین با حضور مقام های گروه طالبان در پایتخت نروژ و دیدار آنان با مسئولان این کشور و نمایندگان دیگر کشورها مخالفت کردند.

به نوشته این تارنمای فرانسوی، پس از تصرف کابل در میانه تابستان امسال، این نخستین سفر یک هیأت از طالبان به غرب است.

وزارت امور خارجه نروژ جمعه پیش (۱ بهمن) اعلام کرده بود که نمایندگان طالبان را برای گفت و گوهایی که از ۲۳ تا ۲۵ ژانویه (۳ تا ۵ بهمن) میان این گروه و آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و اتحادیه اروپا برگزار می شود دعوت کرده است.

مذاکره بر سر تحصیل دختران و حقوق زنان در صدر دستور کار این گفت و گوها قرار دارد.

آنیکن هویتفلت (Anniken Huitfeldt) وزیر امور خارجه کشور میزبان تاکید کرده که این مذاکرات به هیچ وجه به منزله به رسمیت شناختن "کودتایی که رخ داده" نیست.

پس از به قدرت رسیدن طالبان و تشکیل دولت موقت، تحصیل دختران افغان در برخی از نقاط افغانستان متوقف شده ولی این گروه به تازگی اعلام کرده که تا اواخر زمستان تحصیل زنان و دختران دوباره از سر گرفته خواهد شد.

یورونیوز به نقل از مسئولان نروژی نوشت که سفر طالبان به این کشور به معنی مشروعیت بخشیدن به آنان نیست و پیش بینی کرد که حاکمان کنونی افغانستان خواهان آزادسازی ۱۰ میلیارد دلار دارایی‌های مسدود شده این کشور شوند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید