امام جمعه شیراز اعلام کرد: ابزار تبلیغاتی در اختیار دشمنان است و هرچیزی که می‌خواهند می‌گویند اما ما نباید از مواضع خود کوتاه بیاییم.

امام جمعه شیراز: خوردن و بردن به روحانیون و طلاب نمی‌چسبد
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه بخشی از قدرت تبلیغ و تبیین در دست دشمنان خداوند است، اعلام کرد: ابزار تبلیغاتی در اختیار دشمنان است و هرچیزی که می‌خواهند می‌گویند اما ما نباید از مواضع خود کوتاه بیاییم.

آیت الله لطف الله دژکام، روز شنبه در همایش ملی «مادران فاطمی» و در حاشیه تلبس جمعی از طلاب مدرسه علمیه منصوریه شیراز که در سالن اجتماعات این مدرسه علمیه برگزار شد، در واکنش به سخنان برخی افراد در خصوص سوده همدانیه اظهار کرد: اگر ما حدیث شناس هستیم باید در این خصوص بحث کنیم، هر شخص دیگری اگر سخنی در این رابطه دارد در چارچوب منطق و علم سخن بگوید و در همین چارچوب جواب بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: کاری کرده‌اند که خانمی به زور و بدون چادر می‌خواست وارد حرم حضرت شاهچراغ (ع) شود و سپس میان خطبه فریاد می‌زند، بعد می‌گویند ما طرفدار سوده همدانیه هستیم؛ تیتر کرده‌اند که ما مانند سوده همدانیه مطالبه گر می‌مانیم، چه مطالبه‌ای؟ شما دین را بدهکار کرده‌اید، سوده همدانیه دینداری را طلبکار کرد، کسی که دین را بدهکار می‌کند نمی‌تواند بگوید من طرفدار سوده همدانیه هستیم.

آیت الله دژکام افزود: هر شخصی که در خصوص سوده همدانیه نظری دارد،حاضرم با او در چارچوب منطق و علم مناظره کنم.

وی عنوان کرد: دشمنان در صدد ضربه زدن به مقام معظم رهبری هستند، به نام اعتقاد به نماز جمعه اصل موضع نماز جمعه را زیر سؤال می‌برند؛ خوردن و بردن به روحانیون و طلاب نمی‌چسبد، باید جایگاه نماز جمعه و مساجد را تقویت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: کار کردن در این دوره آخرالزمانی برای پیشبرد اهداف دینی مجاهدت ویژه‌ای می‌طلبد و امیدوار هستیم که بانوان به اقتدای حضرت صدیقه طاهره (س) در این جهاد و تلاش نورانی میدان داری کنند، برای اینکه کار دین داری در روزگار ما گره خورده است، نباید طوری سخن بگوییم که یک کشور ایران است و در این کشور می‌خواهیم زندگی کنیم و چهار مسئله درون کشوری است اینگونه نیست یک جهانی است که یک خبر در عرض چند دقیقه در همه جا منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه قدرت تبلیغ و تبیین در دست دشمنان خداوند است، اضافه کرد: اکنون در یک برهه خاص و ویژه قرار داریم. دشمنان فعالیت‌های بسیاری می‌کنند و می‌خواهند رسماً نام خداوند نباشد، امام در روزی که به صدر هیئت رئیسه شوروی نامه نوشت این بحث را داشت که بگذارید من امام شناسی را یاد بدهم و جواب آنان این بود که نمی‌خواهیم.

نماینده ولی فقیه در فارس عنوان کرد: آنچه امروز پس از دوره ۳۲ ساله انجام می‌شود، همان چیزی است که امام گفته است، اما برخی می‌گویند که شعار شما نه شرقی نه غربی بوده است.

وی گفت: ما از موضع خود بیرون نیامده‌ایم چراکه شعار لا اله الا الله همان نه شرقی نه غربی است، اما شرقی‌ها می‌گویند در معامله با شما حاضریم، غربی‌ها می‌گویند به دلیل اینکه لا اله الا الله که می‌گوئید با شما معامله نمی‌کنیم؛ این خنده دار است که با این افرادی که با ما معامله می‌کنند بخواهیم معامله نکنیم، چه تحلیلی است که دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن انجام می‌دهد.

آیت الله دژکام بیان داشت: ما از هیچ شعار و موضعی دست بر نداشته‌ایم، مگر اینکه در دنیا دو دسته کافر هستند عده‌ای از آنان می‌گویند حاضر با معامله با شما هستیم عده‌ای می‌گویند با شما معامله نمی‌کنیم، رسماً قرآن کریم می‌فرماید افرادی که با شما مخالفت نمی‌کنند می‌توانید معامله کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی گفتند امام جمعه شیراز گفته رابطه با چین اشکال ندارد، در صورتی که چنین نبوده من عرض کرده‌ام که معامله با کافرانی که با ما سر دعوا ندارند، مشکل ندارد، قرآن کریم اینگونه فرموده است؛ ابزار تبلیغاتی در اختیار دشمنان است و هرچیزی که می‌خواهند می‌گویند اما ما نباید از مواضع خود کوتاه بیاییم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید