لاشه هواپیمای ناپدید شده در جنگ جهانی دوم پس از ۷۷ سال در رشته کوه‌های هیمالیا در هند پیدا شد.

کشف لاشه هواپیمای مفقودی دوره جنگ جهانی دوم

به گزارش سلام نو به نقل از عصر ایران، لاشه هواپیمای ناپدید شده در جنگ جهانی دوم پس از ۷۷ سال در رشته کوه‌های هیمالیا در هند پیدا شد.

یورونیوز  گزارش داد، هواپیمای ترابری سی-۴۶ با ۱۳ سرنشین از کون‌مینگ در جنوب چین در هفته اول سال ۱۹۴۵ در هوای طوفانی بر فراز بخش کوهستانی ایالت «آروناچال پرادش» هند ناپدید شد.

رهبری تیم جستجو برای یافتن این هواپیما را کلایتون کولز که یک آمریکایی است بر عهده داشت. او این عملیات را به درخواست بیل شرر، پسر یکی از سرنشینان این پرواز محکوم به فنا بر عهده گرفت.

گروه کولز و تیم راهنمای او که از افراد محلی تشکیل شده بود، ماه‌ها به جستجوی خود حتی در دمای انجماد ادامه دادند.

سه راهنمای این گروه جستجو در ابتدای کار و در حالی که به دلیل طوفان برفی در ماه سپتامبر در یک کمپ مستقر شده بودند، بر اثر سرمازدگی جان باختند.

در هر حال اعضای تیم جستجو ماه گذشته پس از آنکه به لاشه هواپیمایی روی یک کوه پوشیده از برف برخورد کردند، دریافتند که شماره دم این هواپیما با شماره هواپیمای ناپدید شده یکی است.

البته تیم جستجو به بقایای انسانی در اطراف لاشه این هواپیما دست نیافت.

بیل شرر که از کولز خواسته بود تا هواپیمایی که پدرش سرنشین آن بوده است را پیدا کند، به خبرگزاری فرانسه گفت: «تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که من خیلی خوشحالم، زیرا اینک می‌دانم او کجاست. غم‌انگیز است اما خوشحال کننده.»

او در ادامه در جواب خبرگزاری فرانسه نوشت: «من بدون پدر بزرگ شدم. تنها چیزی که به ذهنم می‌رسد این است که مادر بیچاره‌ام، یک تلگرام دریافت کرد و فهمید که شوهرش مفقود شده و او با من تنها مانده است، یک نوزاد ۱۳ ماهه.»

صدها هواپیمای نظامی آمریکا در حوالی هند، چین و میانمار در طول جنگ جهانی دوم ناپدید شدند.

اگر چه گفته می‌شود آتش پدافند نیروهای ژاپنی عامل سقوط برخی از هواپیماها بوده‌اند اما کولز بر این نظر است که بیشتر این هواپیماها به دلیل شرایط آب و هوایی مانند طوفان سقوط کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید