سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: ستاد مصوب کرد که واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال در سراسر کشور آغاز شود.

کاهش سن واکسیناسیون کرونا در کشور به ۹ سال

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، محمد هاشمی درخصوص مصوبات پیشنهادی جهت تصویب در ستاد ملی کرونا به ریاست رییس‌جمهور، مورخ اول بهمن ۱۴۰۰، عنوان کرد: بر این اساس، با توجه به لزوم آمادگی کامل مراکز درمانی مقابله با کرونا؛ اجرای ماده ۲۷ قانون جمعیت مبنی بر به کارگیری خانم های پزشک دارای فرزند در محل سکونت به مدت ۶ ماه به تعویق می افتد و مطابق روال قبلی وزارت بهداشت خدمت می کنند.

بنابر اعلام وبدا، وی افزود: همچنین، ستاد مصوب کرد که واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال در سراسر کشور به صورت پلکانی و با رضایت والدین آغاز شود.

فعالیت مدارس به قوت خود باقی است

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت بیان کرد: فعالیت مدارس نیز به قوت خود باقی بوده و تعطیل نیستند و چنانچه ستاد ملی کرونا تصمیمات جدید اتخاذ کند، اعلام خواهد شد

کاهش سن واکسیناسیون کرونا در کشور به ۹ سال

 محسن منصوری امروز در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران، گفت: استان با جمعیت حدود ۱۴ میلیونی و تعداد زیادی اتباع بیگانه از تراکم بالایی برخوردار است به شکلی که جمعیت ۱۸ درصدی در مساحتی کمتر از یک درصد ساکن شده، لذا به لحاظ سرانه ها با کاستی هایی مواجه است که جبران آنها همت مضاعف و کار جهادی می طلبد که دوستان پیگیر آن هستند.

وی ادامه داد: در جلسه صبح امروز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد تصمیم بر این شد که واکسیناسیون کودکان از کف ۱۲ سال پایین تر آورده شود و کودکان بین ۹ تا ۱۲ سال نیز واکسیناسیون شان انجام شود. جمع بندی انجام واکسیناسیون برای کودکان بین ۹ تا ۱۲ سال بر اساس تجربه کشورهای مختلف مرور مطالعات و نهایتا تصمیمی بر اساس مبانی علمی بوده است. این واکسیناسیون به صورت داوطلبانه و با رضایت والدین انجام خواهد شد که نوع واکسن و نوبت تزریق آن توسط کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید