دستگاه‌های دیونایزر بهتا با به کارگیری مراحل مختلف فیلتراسیون و تصفیه آب، چیدمان دقیق فیلترها و استفاده از بهترین برندها در تامین متریال مصرفی، دستیابی به بالاترین خلوص و کاهش حداکثری هزینه‌های جاری استفاده را ممکن ساخته اند.

معرفی دستگاه دیونایزر بهتا

شرکت بهتا با سال‌ها تجربه در صنعت تصفیه آب و با به کارگیری دانش بومی، بهره‌مندی از بهترین مواد و متریال و تفکر نوآورانه اقدام به تولید و عرضه دستگاه‌های تولید آب دیونیزه و فوق خالص جهت مصارف گوناگون و در ابعاد مختلف نموده است.

آب دیونیزه چیست؟

آب با خلوص بالا مورد استفاده در بسیاری از کاربردهای آزمایشگاهی، صنعتی، دارویی و بهداشتی و ... است که هم به عنوان ماده اولیه و حلال و هم جهت خنک‌سازی و یا شستشو در صنایع و بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. عامل اصلی ناخالصی در آب وجود یون‌های مختلف به صورت محلول در آن می‌باشد. یون‌های موجود در آب به دو شکل کاتیون (دارای بار الکتریکی مثبت) و آنیون (دارای بار الکتریکی منفی) هستند. مجموعه کلیه یون‌های موجود در آب را به صورت TDS و با واحد ppm یا mg/l نمایش می‌دهند. برخی از یون‌های متداول در آب شامل کلسیم، منیزیم، سدیم، نیترات، پتاسیم، کلراید، آهن و سولفات می‌باشند.

در بسیاری از مصارف عمومی وجود این یون‌ها در آب مشکلی ایجاد نمی‌نماید. ولی در کاربرهای خاص که آب بسیار خالص مورد نیاز است، وجود اندکی از یون ممکن است خطاهای بزرگی ایجاد نموده و هزینه‌های کوتاه مدت و دراز مدت سرسام آوری به صنایع متحمل سازد. آبی که درصد بالایی از یون‌های آن حذف شده باشد، آب دیونیزه یا یون‌زدایی شده نامیده می‌شود. به صورت کلی درصد خلوص آب دیونیزه بسیار بالاتر (تا ۱۰ برابر) آب مقطر می‌باشد.

دستگاه دیونایزر

دیونایزر دستگاهی است که به روش دیونیزیشن (یون زدایی) اقدام به تولید آب دیونیزه می‌نماید. در فرآیند دیونیزیشن، یون‌های محلول در آب حین عبور از بسترهای رزین تبادل یونی آنیونی و کاتیونی، با یون های هیدروژن و هیدروکسیل جایگزین می‌شوند که از ترکیب آن‌ها، آب خالص تولید می‌شود. بستر رزین کاتیونی یون‌های مثبت (کاتیون) و بستر رزین آنیونی یون‌های منفی (آنیون) را از آب جدا می‌سازد. در بسیاری از موارد استفاده از رزین میکس بد که ترکیب رزین‌های آنیونی و کاتیونی است، در دستگاه دیونایزر استفاده می‌شود.

دستگاه‌های دیونایزر بهتا با به کارگیری مراحل مختلف فیلتراسیون و تصفیه آب، چیدمان دقیق فیلترها و استفاده از بهترین برندها در تامین متریال مصرفی، دستیابی به بالاترین خلوص و کاهش حداکثری هزینه‌های جاری استفاده را ممکن ساخته اند. بهره مندی از این مراحل تصفیه در کنار استفاده از رزین‌های تبادل یونی با گرید بسیار بالا، بهترین کیفیت خروجی آب دیونیزه را در دستگاه های دیونایزر بهتا ارائه می دهد.

یکی از ویژگی‌های بارز استفاده از دستگاه دیونایزر بهتا، تولید آنی آب با کیفیت بسیار بالا به شیوه بسیار آسان و به صرفه می‌باشد. هزینه تولید آب دیونیزه توسط دیونایزر بهتا کمتر از ۱۰ درصد خرید آب دیونیزه از تامین کنندگان ثالث است. همچنین، خرید آب علاوه بر هزینه بالای دوره ای، مشکلات زیادی از قبیل نگه‌داری و انتقال آن برای مصرف کنندگان ایجاد می نماید. بنابراین بهترین راهکار استفاده از سیستم‌های دیونایزر بهتا در محل مصرف است.

با توجه به حجم مصرف مختلف آب دیونیزه در بخش‌های تجاری و صنعتی، دیونایزر بهتا در سه سطح دیونایزر آزمایشگاهی، دیونایزر نیمه صنعتی و دیونایزر صنعتی تولید می‌شود.

دستگاه دیونایزر آزمایشگاهی بهتا

معرفی دستگاه دیونایزر بهتا

دستگاه دیونایزر آزمایشگاهی بهتا در ظرفیت‌های تولیدی ۸، ۱۲ و ۲۰ لیتر در ساعت قابل ارائه می‌باشد. این دستگاه‌ها با دارا بودن مراحل کامل تصفیه قابلیت تبدیل آب لوله کشی شهری را به آب دیونیزه داشته و مناسب برای استفاده در مراکز تجاری کوچک، آزمایشگاه‌ها، مراکز بهداشتی، مصارف خانگی و ... است. دستگاه دیونایزر آزمایشگاهی بهتا مجهز به مخزن ذخیره ۱۶ لیتری است تا با ذخیره سازی آب، در کوتاه‌ترین زمان آب دیونیزه را در اختیار مصرف کننده قرار دهد. از قابلیت‌های انتخابی این دستگاه می توان به امکان ضدعفونی نمودن آب خروجی جهت دریافت آب استریل و بهداشتی اشاره کرد.

دستگاه دیونایزر آزمایشگاهی بهتا دارای ابعاد کوچک بوده که هم به صورت زیر سینکی و هم به صورت رومیزی قابل استفاده است. کنترل اتوماتیک سیستم، استفاده از این دستگاه را بسیار ساده می سازد و نیازی به تنظیمات خاص بر روی سیستم نیست. نمایشگر آنلاین دستگاه به صورت لحظه ای کیفیت آب خروجی را نمایش می دهد که در صورت تجاوز میزان TDS از حد مورد نیاز، کاربر را متوجه سازد. در دستگاه دیونایزر آزمایشگاهی بهتا از قطعات استاندارد و متداول در بازار استفاده شده است تا عملیات تعویض فیلترها بدون نیاز به کارشناس متخصص و توسط خود کاربر به راحتی صورت پذیرد.

برخی از کاربردهای دستگاه دیونایزر آزمایشگاهی بهتا به شرح زیر می باشد:

- آزمایشگاه های تشخیص طبی

- آب گرید HPLC

- یونیت های دندانپزشکی

- تامین آب مورد نیاز خنک سازی دستگاه های لیزر

- آکواریوم های کوچک ماهی زینتی

- شستشوی سطوح و ظروف بدون لک

- خنک سازی دستگاه های الکترونیکی

- آزمایشگاه کنترل کیفی

- مراکز تحقیق و توسعه

- یونیت های اتاق عمل

- و بسیاری موارد دیگر

دستگاه دیونایزر نیمه صنعتی بهتا

معرفی دستگاه دیونایزر بهتا

این سری از دستگاه های دیونایزر بهتا در دبی خروجی ۳۰ و ۶۰ لیتر در ساعت قابل ارائه هستند. از ویژگی های بارز دستگاه دیونایزر نیمه صنعتی بهتا بهره گیری از تجهیزات قوی تر و امکان استفاده مداوم و در ساعات بیشتر در شبانه روز به نسبت دستگاه های آزمایشگاهی است. این امر باعث می شود تا دستگاه برای بسیاری از مراکز با حجم آب مورد نیاز بالا در روز مناسب باشد.

علاوه بر آن فیلترهای به کار رفته در دستگاه نیمه صنعتی بهتا طول عمر بالاتری داشته و دیرتر نیاز به سرویس و تعویض پیدا می کنند. به نسبت دستگاه دیونایزر آزمایشگاهی، این سری از دستگاه های دیونایزر ابعاد بزرگتری داشته و فاقد مخزن ذخیره هستند. اما سایر قابلیت ها و امکانات دستگاه آزمایشگاهی، از قبیل نمایشگر آنلاین کیفیت آب خروجی، استفاده از فیلترهای استاندارد و امکان ضدعفونی نمودن آب خروجی در این سری هم در نظر گرفته شده است. دستگاه دیونایزر نیمه صنعتی بهتا امکان ارائه دو نوع خروجی آب دمین و دیونیزه را دارد.

برخی از کاربردهای دستگاه دیونایزر نیمه صنعتی بهتا به شرح زیر می باشد:

- سیستم مرکزی آب دیونیزه آزمایشگاهی

- خنک کاری دستگاه های صنعتی مانند تزریق پلاستیک و CNC

- طلاسازی و ریخته گری فلزات قیمتی

- تامین آب رادیات و آب باتری

- و بسیاری از موارد دیگر

دستگاه دیونایزر صنعتی بهتا

دستگاه دیونایزر صنعتی بهتا از ظرفیت ۱۲۰ لیتر در ساعت و بسته به نیاز خریدار قابل ارائه است. این سیستم‌ها به صورت کاملا سفارشی ساخته شده و با توجه به مورد مصرف از تجهیزات مختلفی جهت تولید آب دیونیزه با خلوص دلخواه بهره می برند. از ویژگی های خاص دستگاه های دیونایزر صنعتی بهتا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- طراحی به صورت رزین میکس بد، رزین بستر جدا آنیونی و کاتیونی و روش الکترودیونیزیشن (EDI)

- تابلو برق حرفه ای با قابلیت اتوماسیون کامل سیستم

- تنظیم پارامترهای شیمیایی و تزریق مواد ضد رسوب

- قابل ارائه مطابق با تمامی استانداردهای درخواستی از قبیل GMP، USP و ... با ارائه مدارک

- لوله کشی استنلس استیل با گرید مورد نیاز غذایی و دارویی با جوشکاری دستی یا اوربیتال

- استفاده از پمپ های استیل

- امکان ساخت شاسی استنلس استیل

- استفاده از قطعات صنعتی از برندهای مطرح جهانی

-----

شرکت بهتا با سال‌ها سابقه در زمینه طراحی انواع سیستم‌های تصفیه آب و دیونایزر، آماده ارائه خدمات مهندسی، مشاوره، طراحی و اجرا جهت انواع کاربردهای مختلف صنعتی، دارویی و بهداشتی می‌باشد. جهت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۶۶۰۹۲۴۶۱ تماس گرفته و یا به سایت www.behtawater.com مراجعه نمایید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید