سخنگوی طالبان در واکنش به اولین نشست رسمی این گروه در خاک اروپا پس از تحولات اخیر افغانستان گفت که طالبان گام‌هایی را برای تحقق خواسته‌های کشورهای غربی برداشته است.

 طالبان: برای تحقق خواسته‌های غرب گام‌هایی برداشته‌ایم
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، یک مقام طالبان در واکنش به اولین نشست رسمی با حضور این گروه در خاک اروپا پس از تحولات اخیر افغانستان گفت: این نشست به تغییر فضای جنگ با کشورهای اروپایی به روابط مسالمت‌آمیز کمک خواهد کرد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: طالبان پس به قدرت رسیدن اقداماتی را در راستای تحقق خواسته‌های کشورهای غربی برداشته و امید است تا روابط با این کشورها بخصوص اروپا و غرب به صورت کلی از طریق دیپلماسی افزایش یابد. 

وی افزود: طالبان تمایل دارد تا فضای جنگی را به یک فضای مسالمت‌آمیز تغییر دهد. 

«آنیکن هویتفلد»، وزیر امور خارجه نروژ روز گذشته (جمعه) در باره این نشست گفت: این نشست به معنای مشروعیت دادن به طالبان نیست. 

وی افزود: ما باید برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان با هیات حاکمه فعلی در این کشور تعامل کنیم. 

قرار است نشست اسلو از روز یکشنبه (فردا) با برای پیگیری اهداف بشردوستانه و حقوق بشر در پایتخت نروژ با مشارکت وزیرخارجه طالبان برگزار شود.

این در حالی است که روز گذشته وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که اتحادیه اروپا به صورت رسمی نمایندگی خود را در کابل بازگشایی کرده است.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان در این باره گفت که پس از دیدارها و ملاقات مکرر با نمایندگان اتحادیه اروپا، سفارت این نهاد برای حضور دایمی در کابل بازگشایی شد و به صورت رسمی کار را آغاز کرده است. 

سخنگوی وزارت خارجه طالبان افزود: اتحادیه اروپا علاوه بر ۲۲۰ میلیون یورویی کمک بشردوستانه، کمک ۲۶۸ میلیون یورویی جدیدی را نیز برای مردم افغانستان متعهد شده است.

نمایندگی اتحادیه اروپا پس از تسلط طالبان بر افغانستان تعطیل شد و پس از آن گزارش‌ شده بود که اتحادیه اروپا تلاش می‌کند که نمایندگی خود را در کابل بازگشایی کند.

مقام‌های این اتحادیه  تأکید کرده است که گشایش نمایندگی در کابل به معنای به رسمیت شناختن طالبان نیست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید