ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه و نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان در گفتگویی به بررسی اجرای توافنامه‌های امضا شده بین دو کشور با آذربایجان درباره ترسیم مرزها پرداختند.

پوتین و پاشینیان درباره اجرای توافقنامه‌های مرتبط با ترسیم مرزها رایزنی کردند

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از اسپوتنیک نوشت: دفتر مطبوعاتی کرملین گزارش داد که «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌مهوری روسیه و «نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان توافقنامه‌های امضا شده بین دو کشور با آذربایجان درباره ترسیم مرزها بین ارمنستان و آذربایجان را بررسی کردند. 

در این گزارش آمده است: «ابعاد عملی اجرای توافق نامه‌های ثبت‌شده در بیانیه سه جانبه سران ارمنستان، آذربایجان و روسیه در تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۲۰ و  ۱۱ ژانویه و ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ از جمله موضوعات مربوط به تعیین مرزهای ارمنستان و آذربایجان مورد بحث و بررسی قرار گرفت».

بر اساس این گزارش، طرفین در مورد چشم‌اندازهای همکاری بیشتر در چارچوب سازمان پیمان امنیت گروهی گفت‌وگو کردند و با  توجه به ریاست فعلی ارمنستان در این سازمان چشم‌اندازهای همکاری بیشتر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیش از این نیز پوتین و پاشینیان درباره ابتکار طرف ارمنی تلفنی گفت‌وگو کردند که طی آن دو طرف بر اثربخشی اقدامات هماهنگ یگان حافظ صلح در قزاقستان تاکید کردند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید