به دنبال زمین‌لرزه‌ ۶.۶ ریشتری اوایل صبح امروز شنبه در مناطق جنوب غربی ژاپن، ۱۳ نفر مجروح شده‌اند.

۱۳ نفر در زمین لرزه ۶.۶ ریشتری ژاپن مجروح شدند

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از رویترز نوشت: مرکز این زمین‌لرزه در عمق ۴۵ کیلومتری بیرون از سواحل "کیوشو" یکی از چهار جزیره اصلی جنوبی ژاپن بوده اما هیچ هشداری درباره سونامی صادر نشده است.

روزنامه یومیوری به نقل از مقامات محلی گزارش داد که ۱۳ تن در این حادثه مجروح شده اند که حال دو تن از مصدومان بالای ۸۰ سال وخیم است.

شدت زمین‌لرزه مطابق مقیاس کشور ژاپن درجه ۵ بوده که در این مقیاس حداکثر شدت درجه ۷ است.

مقیاس شیندو، مقیاس مرکز هواشناسی ژاپن (気象庁، JMA) برای اندازه‌گیری شدت زمین‌لرزه است و تنها در کشور ژاپن از آن استفاده می‌شود. در گذشته برای مدتی از این مقیاس در کشورهای کره جنوبی و تایوان نیز استفاده می‌شده است.

شیندو به معنای درجه لرزش است و برخلاف مقیاس بزرگای گشتاوری که بزرگی زمین‌لرزه را اندازه گرفته و با یک عدد واحد نمایش می‌دهد، شیندو میزان تکان‌ها را در یک نقطه از سطح زمین مشخص می‌کند. از این رو در مقیاس شیندو، مقدار زمین‌لرزه از جایی به جای دیگر متفاوت بوده و می‌تواند در نقاطی نزدیک به هم نیز به صورت «۴ شیندو در توکیو، ۳ شیندو در یوکوهاما و ۲ شیندو در شیزوئوکا» توصیف شود.

شیندو یا مقیاس JMA با اعداد صفر تا ۷ نمایش داده می‌شود که عدد هفت نمایان‌گر شدیدترین لرزش است. عددهای ۵ و ۶ به دو درجه ضعیف و قوی تقسیم می‌شود.

شبکه خبری ان‌اچ‌کی نیز اعلام کرد که گزارشهای متعددی از خسارت به ساختمان‌ها، لوله‌های آب و راهها منتشر شده است. هیچ حالت غیرعادی در نیروگاههای هسته‌ای ایکاتا و سندای در جنوب ژاپن گزارش نشده است. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید