این حمله در حالی دفع شد که عناصر گروه تروریستی داعش بامداد جمعه در شبیخون به منطقه «حاوی العظیم» استان دیاله ۱۱ نظامی عراقی را کشتند.

حشدالشعبی دومین حمله داعش به دیاله را خنثی کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، این حمله دومین تحرک ضد امنیتی گروه تروریستی داعش در ۲۴ ساعت گذشته در استان دیاله بود که با اقدام به موقع نیروهای الحشد الشعبی دفع شد.

سازمان الحشد الشعبی در این باره اعلام کرد که نیروهای تیپ ۲۴ این سازمان جمعه شب حمله بقایای گروه تروریستی داعش به اطراف شهر «المقدادیه» واقع در شمال شرق استان دیاله را خنثی کردند.

این حمله در حالی دفع شد که عناصر گروه تروریستی داعش بامداد جمعه در شبیخون به منطقه «حاوی العظیم» استان دیاله ۱۱ نظامی عراقی را کشتند.

عناصر گروه تروریستی داعش در این حمله افزون بر اسلحه سبک از سلاح‌های متوسط ‌نیز استفاده کرده بودند.  

فرماندهی نظامی استان دیاله پس از این حادثه تروریستی اعلام کرد که تحقیقات درباره کشته شدن ۱۱ نفر نیروی ارتش عراق از جمله یک افسر در حمله داعش به منطقه حاوی العظیم را آغاز کرده است.

الحشد الشعبی در بیانیه ای که درباره حمله دوم عناصر داعش به دیاله منتشر کرده، آورده است که بقایای تروریست ها در ساعات های پایانی جمعه شب گذشته پیش از حمله به المقدادیه دوربین های حرارتی روستای «سبته» را منهدم کردند، اما تلاش آنها برای هدف قرار مردم و نیروهای امنیتی عراق در این منطقه پس از مقابله نیروهای تیپ ۳۲ بسیج مردمی با شکست مواجه شد.

بر پایه این گزارش، سازمان الحشد الشعبی بر اساس درخواست مردم منطقه المقدادیه اقدام به نصب دوربین های حرارتی کرده بود.

در پیوند با حوادث تروریستی دیاله یک مقام امنیتی اعلام کرد که در ساعت های آینده عملیات گسترده نظامی در استان دیاله علیه تروریست ها آغاز خواهد شد.

این منبع که رسانه های عراقی بدون نام بردن از او اظهارتش را بازتاب داده اند، گفت که این عملیات به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و در انتقام خون شهدای منطقه حاوی العظیم اجرا می شود.

مقام های سیاسی و نظامی عراقی از جمله «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در پی حمله عناصر داعش به حاوی العظیم در بیانیه‌ای تأکید کردند که این جنایت بی پاسخ نخواهد ماند و تروریست‌ها باید به سختی تاوان پس دهند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش که یک سوم خاک این کشور را اشغال کرده بود، اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده و خفته این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید