این حادثه در ساختمانی واقع در محله هارلم شهر نیویورک و بنا بر تماس با پلیس رخ داد، فرد ضارب که ۴۷ ساله بود از سوی دیگر نیروهای پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

مرگ ۱ نیروی پلیس در پی تیراندازی در نیویورک

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، نشریه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار این خبر نوشت: دو مامور پلیس که به درخواست کمک به محله هارلم شهر نیویورک اعزام شده بودند در پی تیراندازی یک فرد مسلح، یکی از آنان کشته و پلیس دیگر  به شدت زخمی شد.

نیویورک تایمز افزود: «اریک آدامز» شهردار شهر نیویورک در واکنش به این حادثه تیراندازی گفت؛ «نیویورک مورد حمله قرار گرفت».

اداره پلیس نیویورک دراین باره اعلام کرد: این حادثه تیراندازی در ساختمانی واقع در محله هارلم شهر نیویورک و بنا بر تماس با پلیس رخ داد، فرد ضارب که ۴۷ ساله بود از سوی دیگر نیروهای پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

آمریکا دارای بالاترین آمار حوادث کشتار جمعی در جهان

درحال نیویورک تایمز خبر کشته و مجروح شدن دو نیروی پلیس در شهر نیویورک را منتشر کرد که شبکه خبری  سی ان ان در گزارش ۶ آذر ماه درباره جنایت با سلاح گرم در آمریکا نوشت: نیمی از کشورهای توسعه یافته جهان حداقل یک مورد تیراندازی کشتار جمعی بین سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۹ داشته اند و دیگر کشورهای جهان نیز طی ۲۲ سال گذشته بیش از هشت مورد را شاهد بوده اند، اما آمریکا طی این مدت شاهد ۱۰۰ مورد کشتار جمعی با سلاح گرم بوده که دوهزار کشته و مجروح برجای گذاشته است.

برای هر ۱۰۰ آمریکایی ۱۲۰ قبضه سلاح وجود دارد

سی ان ان در گزارش اختصاصی خود دراین زمینه افزود: آمریکا تنها کشور در جهان است که شمار اسلحه در آن از شمار افراد بیشتر است. بنابر داده های  موسسه سوئیسی «اسمال آرمز سُروی» (Small Arms Survey (SAS)) در ازای هر یکصد شهروند آمریکایی ۱۲۰ قبضه سلاح وجود دارد.

آمریکایی ها مالک ۳۹۳ میلیون قبضه سلاح

سی ان ان درادامه گزارش خود نوشته بود: شمار دقیق سلاح هایی که دراختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد به خاطر عواملی مانند، فروش غیرقانونی و سلاح های ثبت نشده، مشخص نیست اما  بنابر داده های «اسمال آرمز سُروی» برآورد می شود که آمریکایی ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح ها را دراختیار دارند.

پایتخت آمریکا شاهد ۲۲۷ مورد قتل در سال ۲۰۲۱

واشنگتن تایمز دیگر نشریه آمریکایی نیز در خصوص تیراندازهای مرگبار در آمریکا در مورخ ۱۲ دی ماه نوشته بود: خشونت با سلاح گرم در واشنگتن دی. سی و مناطق اطراف آن در سال ۲۰۲۱به شدت افزایش یافت، بطوری که در  پایتخت آمریکا در مجموع ۲۲۷ نفر با سلاح گرم به قتل رسیدند که این آمار نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی  که ۱۹۸ موردقتل بود، ۱۵درصد افزایش داشت.

به گزارش ایرنا، تیراندازی های مرگبار در آمریکا همچون سریالی ادامه دارد و پدیده ای معمول و رایج دراین کشور که مسلح ترین ملت جهان را دارد، بدل گشته است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید