باید دانست که عقاید فرهنگی در مورد ازدواج با گذشت زمان تغییر می‌کند، زیرا بسیاری از زوج‌ها می‌توانند تفاوت ازدواجشان با والدینشان را ببینند، تفاوتی که هم مثبت و هم منفی است. با افزایش سن نسل‌های جدیدتر، بدون شک شاهد تغییر این روند خواهیم بود، اگرچه تنها زمان مشخص خواهد کرد که در این تغییر در چه جهتی است.

چند در صد مردان به همسر خود خیانت می‌کنند؟

سلام نو - سرویس اجتماعی: بی‌تردید این بدترین کابوس هر زنی است؛ اینکه یک زن بفهمد شوهرش رابطه نامشروع و خارجی از چهارچوب ازدواج داشته است. در حالی که باید این مسئله را تایید کرد که افراد از هر جنسیتی خیانت می کنند، اما تقریباً هر مطالعه‌ای در مورد روابط خارج از ازدواج نشان می‌دهد که احتمال خیانت مردان بیشتر از زنان است. متأسفانه این روزها خیانت به یک اتفاق رایج در زوج‌های متاهل تبدیل شده است و حتی مردانی که اعتقاد راسخ دارند هرگز به همسرشان خیانت نمی‌کنند، ممکن است در موقعیت‌های سختی قرار بگیرند، چه رابطه عاطفی با یک همکار یا چه یک رابطه جنسی که با یک غریبه و فقط برای یک بار رخ می‌دهد.

مجله برایدز در ادامه نوشت: مردانی که گرفتار خیانت می شوند اغلب سعی می کنند رفتار خود را با میلیون ها بهانه عادی سازی کنند، منطقی جلوه دهند و توجیه کنند، اما در نهایت، خیانت یک انتخاب است. تصمیم به خیانت می‌تواند تحت تأثیر عوامل متعددی قرار گیرد، که هیچ کدام بهانه‌ای برای این تصمیم خطا نیستند. با این همه شناخت این عوامل می‌تواند به توضیح اینکه چرا در وهله اول این اتفاق افتاده است کمک کند.

برای درک توضیح اینکه چند درصد از مردان خیانت می کنند، با بریونی لئو، روانشناس و کوچ رابطه صحبت کردیم. لئو که ساکن ملبورن استرالیاست سوابق بسیاری در حوزه‌هایی مثل مشاوره تروما، اعتیاد و نیک زیستی دارد.

چند درصد از مردان خیانت می کنند؟

لئو در پاسخ به این پرسش به آمار اشاره می‌کند و می‌افزاید: تحقیقات به ما می‌گوید که به طور متوسط ​​حدود ۲۰ درصد از مردان به همسر خود خیانت می کنند، در حالی که این رقم در زنان ۱۳ درصد است. البته تحقیقات موجود از محصول نظرسنجی‌ها مبتنی بر خود اظهاری است، بنابراین آمار ممکن است تا حدودی بیشتر باشد - اما اکثر نظرسنجی ها و مطالعات این یافته‌ها را تایید می کنند.

طبق تحقیقات گروه روانشناسی و علوم اعصاب دانشگاه کلرادو بولدر موارد خیانت بیشتر توسط مردان گزارش می شود، هر چند برخی مطالعات تایید می‌کنند که مردان و زنان با نرخ های مشابهی درگیر خیانت می شوند.

چند در صد مردان به همسر خود خیانت می‌کنند؟

برای درک اینکه چرا از هر پنج مرد متاهل یک نفر خیانت می کند، مهم است که تفاوت های جنسیتی در نگرش نسبت به خیانت را در نظر بگیرید. در مطالعه فوق الذکر در سال ۲۰۱۷ کمتر احتمال داشت که مردان گزارش دهند که رابطه جنسی خارج از ازدواجی که داشتند همیشه اشتباه بوده است. در این گزارش احتمال بیشتر این بود که مردان روابط خارج از ازدواج خود را تقریباً همیشه اشتباه، فقط گاهی اوقات اشتباه یا اصلاً اشتباه ندانند. این نشان می‌دهد که مردان نه تنها بیشتر از زنان خیانت می‌کنند، بلکه در نگرش خود نسبت به رابطه جنسی خارج از ازدواج نیز انعطاف بیشتری دارند.

مردان متاهل در چه سنی بیشتر خیانت می کنند؟

مطالعه‌ای از مؤسسه مطالعات خانواده (IFS) داده های شگفت انگیزی را در مورد اینکه مردان متاهل در چه زمانی احتمال خیانت بیشتری دارند در اختیار ما می‌گذارد. تعداد مردان و زنان متاهلی که قبل از ۳۰ سالگی خیانت می کنند تقریباً یکسان است (۱۰ درصد در مقابل ۱۱ درصد). با این حال، با افزایش سن، مردان نه تنها در اواسط زندگی، بلکه در مراحل بعدی زندگی احتمال بیشتری برای انحراف و خیانت دارند. مؤسسه مطالعات خانواده گزارش می دهد که نرخ خیانت در میان مردان ۷۰ ساله با ۲۶ درصد بالاترین میزان است و در میان مردان ۸۰ ساله و بالاتر نیز این عدد همچنان بالا است چنان چه ۲۴ درصد از مردان به خیانت خود اعتراف می کنند.

باید دانست که عقاید فرهنگی در مورد ازدواج با گذشت زمان تغییر می‌کند، زیرا بسیاری از زوج‌ها می‌توانند تفاوت ازدواجشان با والدینشان را ببینند، تفاوتی که هم مثبت و هم منفی است. با افزایش سن نسل‌های جدیدتر، بدون شک شاهد تغییر این روند خواهیم بود، اگرچه تنها زمان مشخص خواهد کرد که در این تغییر در چه جهتی است.

خیانت در ازدواج چقدر رایج است؟

لئو توضیح می دهد: «حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از ازدواج ها خیانت دارند. گزارشی که ما در پایان سال ۲۰۲۰ داشتیم، نشان داد که حدود ۲۶ درصد از پاسخ دهندگان خیانت را در ازدواج خود تجربه کرده اند: ۲۳ درصد احساسی، ۲۱ درصد فیزیکی و ۵۵ درصد خیانت عاطفی و فیزیکی را تجربه کرده اند.

چند در صد مردان به همسر خود خیانت می‌کنند؟

خیانت در ازدواج‌های بد و در ازدواج‌های خوب اتفاق می‌افتد، بنابراین این تصور که داشتن یک ازدواج «کامل» از خیانت جلوگیری می‌کند، اشتباه است. افراد به دلایل زیادی سرگردان می شوند و گاهی اوقات این دلایل با اختلالات زناشویی مانند ناامنی، اجتناب از تعارض، فقدان ارتباط یا رابطه جنسی یا صرفاً تنهایی مرتبط است. مواقع دیگر، یک رابطه عاشقانه می تواند راهی باشد – البته بالقوه مخرب – برای کشف خود و جستجوی هویتی جدید.

چند درصد از زوج ها بعد از خیانت با هم می مانند؟

لئو می گوید: «به طور کلی، بیش از نیمی از روابط (۵۵ درصد) بلافاصله پس از اعتراف یکی از طرفین به خیانت به پایان رسید، ۳۰ درصد تصمیم گرفتند با هم بمانند اما در نهایت از هم جدا شدند، و تنها ۱۵ درصد از زوج ها توانستند با موفقیت از خیانت خلاص شوند.

آینده یک ازدواج در دوران پس از خیانت کاملاً به نحوه رسیدگی هر دو نفر به این خطا بستگی دارد. این رویدادهای مهیب راهی برای برقراری صادقانه‌ترین و عمیق‌ترین مکالمات دو نفر در یک رابطه هستند. البته همه این مسائل بستگی به این دارد که آیا هر دو نفر مایل به انجام کارهای لازم برای بازسازی رابطه هستند یا خیر؟

این مکالمات دشوار اغلب کاری نیست که بتوانید به تنهایی انجام دهید، و بد نیست یک متخصص را بیاورید تا در این مسیر شما را راهنمایی کند و به هر دو نفر کمک کند تا جای خود را پیدا کنند.

لئو می‌گوید: «اغلب کوچ یا درمان رابطه مفید است، زیرا خیانت یک مسئله رایج است و راه‌های مبتنی بر شواهد برای درک و التیام یافتن از خیانت وجود دارد. استر پرل، درمانگر روابط معروف می‌گوید که گاهی اوقات یک خیانت به شکل‌گیری مجدد یک رابطه و شکل‌دادن دوباره آن کمک می کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید