حکم تحریم ۲۴ شرکت روسی و نماینده مسکو در قفقاز شمالی از سوی ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین تایید شد.

تحریم ۲۴ شرکت روسی از سوی اوکراین

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از تاس نوشت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین فرمان شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین برای اعمال تحریم‌ها علیه چند شرکت روسی را تایید کرد.

بر اساس این سند که توسط وب سایت ریاست جمهوری منتشر شده است، لیست سیاه شامل شرکت‌های ساختمانی Lenpromtransproyekt و Geozemstroy و همچنین یک شرکت بیمه روسی به نام Insurance Business Group است. در این فهرست همچنین به مرکز توسعه فرهنگ دولتی سواستوپل، بنیاد میراث فرهنگی ملی برای پروژه‌های اجتماعی و فرهنگی، خدمات امنیتی دپارتمان وزارت حمل‌ونقل روسیه و شرکت هلدینگ ترانسستروی اشاره شده است. به طور کلی، فهرست دارای ۲۴ شرکت است که دولت کی‌یف آنها را مسئول "ساخت و ساز غیرقانونی و استفاده از بخش راه آهن مسیر حمل و نقل در سراسر تنگه کرچ"، سازماندهی خدمات ریلی بین کریمه و سرزمین اصلی روسیه و "آسیب رساندن به میراث فرهنگی ملی در قلمرو سواستوپل" می‌داند.

به نوشته تاس، پس از کودتای فوریه ۲۰۱۴ در اوکراین، مقامات کریمه و سواستوپل همه پرسی را در مورد موضوع اتحاد مجدد با روسیه برگزار کردند. رای گیری در ۱۶ مارس با مشارکت بیش از ۸۰ درصد برگزار شد. اتحاد مجدد با روسیه با ۹۶.۷ درصد در کریمه و ۹۵.۶ درصد در سواستوپل حمایت شد. رئیس جمهور روسیه در ۱۸ مارس معاهده الحاق جمهوری کریمه و سواستوپل به فدراسیون روسیه را امضا کرد. مجلس فدرال روسیه این معاهده را در ۲۱ مارس تصویب کرد. علیرغم نتیجه صریح همه پرسی، کی‌یف از به رسمیت شناختن کریمه به عنوان بخشی از روسیه خودداری کرده است.

زلنسکی همچنین فرمان شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین برای اعمال تحریم‌ها علیه یوری چایکا، نماینده تام الاختیار رئیس‌جمهور روسیه در منطقه فدرال قفقاز شمالی را تأیید کرده است. این تحریم‌ها که برای یک دوره پنج ساله اعمال شده‌اند، شامل مسدود کردن دارایی‌ها در اوکراین و تعلیق تراکنش‌های مالی است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید