پرواز می‌تواند راهی سریع و آسان برای گردش به نظر برسد، اما آیا قیمت‌ها به همان اندازه که به نظر می‌رسند خوب هستند؟ قطارها جایگزینی سریع و راحت به جای پروازهای گران قیمت هستند، به خصوص زمانی که در حال بازدید از چندین مقصد هستید. یک گذرواژه به شما امکان سفر نامحدود و بدون مرز در سراسر مکان مورد نظر را تنها با یک بلیط می‌دهد، بنابراین می‌توانید با باقی مانده پول خود سوغاتی بخرید.

سفر با قطار بهتر است یا هواپیما؟

سفر با هواپیما

خطوط امنیتی فرودگاه می‌تواند طولانی و استرس‌زا باشد و وقتی خطوط هوایی از مسافران می‌خواهند ۲ ساعت قبل از پرواز بیایند، در نهایت زمان زیادی را در فرودگاه منتظر می‌مانید. اگر برای پروازتان دیر آمده‌اید، به سادگی سوار شدن به پرواز بعدی ممکن نیست، ممکن است مجبور شوید کرایه کامل پرواز دیگری را بپردازید که بعید است حداقل برای چند ساعت حرکت کند.

با قطارها، هیچ ورود یا انتظاری وجود ندارد، فقط ۱۵ دقیقه یا بیشتر قبل از زمان حرکت بلند شوید، سکوی خود را پیدا کنید و سوار شوید.

قطار خود را از دست داده‌اید؟

مشکلی نیست، یک گذرواژه در روزهای سفر به شما امکان سفر نامحدود با قطار انعطاف‌پذیر را می‌دهد، بنابراین سریع یک قهوه بنوشید و سپس به سرویس بعدی بروید. به همین آسانی!

جای تعجب نیست که سفر با هواپیما خیلی راحت نیست. فضای صندلی تنگ است، فضای پا محدود است و نمی‌توانید هر زمان که دوست داشتید از جای خود بلند شوید یا صندلی‌ها را عوض کنید.

هیچ پریز وای‌فای یا برق، هوای تازه یا مناظر زیبایی وجود ندارد و اجازه دهید غذا را ذکر نکنیم.

علاوه بر محدودیت‌های مایعات و سایر اقلام، با محدودیت‌های اندازه و وزن در چمدان‌های خود مواجه خواهید شد و در صورت تجاوز از حد قانونی، حتی اگر مقدار کمی باشد، از شما خواسته می‌شود که هزینه اضافی بپردازید.

سفر با هواپیما در مقابل سفر با قطار

نیازی نیست در صف منتظر بمانید، فقط کافی است بلند شوید و سوار شوید.

از خدمات مکرر و قابل اعتماد بدون ورود طولانی یا انتظار در اطراف لذت ببرید.

بنشینید و از سواری بسیار نرم‌تری لذت ببرید!

با اتاق بزرگتر، بدون محدودیت چمدان، وای فای و مناظر عالی استراحت کنید.

با فضای بسیار بیشتر در قطار، فضایی برای نشستن، استراحت و لذت بردن از مناظر و آزادی بلند شدن و دراز کردن پاهای خود در هر زمان که دوست دارید خواهید داشت.

می‌توانید از خدماتی مانند صندلی‌های تکیه‌دار، پریز برق، وای‌فای و خدمات نوشیدنی‌ها ویژگی‌های نسبتا استانداردی در قطارهای پرسرعت و بسیاری از قطارهای منطقه‌ای لذت ببرید.

معمولا محدودیتی برای چمدان وجود ندارد و مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌توان چمدان‌هایتان را با خیال راحت در داخل قطار نگهداری کرد. در قطارهای شبانه، می‌توانید یک تخت برای خواب راحت رزرو کنید.

به وسیله هواپیما

فرودگاه‌ها اغلب دور از مرکز شهر قرار دارند و کرایه خارج از شهر می‌تواند گران باشد.

بسیاری از مقاصد فرودگاهی در نزدیکی‌شان ندارند، یا ممکن است مجبور شوید بلیط را با توقف رزرو کنید، که به زمان و انتظار بیشتر به سفرتان می‌افزاید.

و البته، قبل از اینکه بتوانید فرودگاه را ترک کنید، باید منتظر بمانید تا از هواپیما پیاده شوید، در صف کنترل گذرنامه و گمرک منتظر بمانید و منتظر چمدان خود باشید.

ایستگاه‌های قطار اروپا در مرکز قرار دارند و به خوبی به هم متصل هستند، بنابراین لازم نیست نگران ترانسفرهای پرهزینه برای رفتن به هتل مرکز شهر خود باشید.

شبکه‌های ریلی اروپا بهترین شبکه‌های ریلی در جهان هستند و در همه جا از شهرهای شلوغ گرفته تا شهرهای ساحلی و روستاهای بالای تپه خدمات رسانی می‌کنند.

وقتی به مقصد رسیدید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از قطار پیاده شوید و در مکان هستید!

بیشتر خطوط هوایی هیچ تخفیفی برای جوانان یا گروه‌های کوچک ارائه نمی‌دهند

سفر خانوادگی؟ اگر با بچه‌ها سفر می‌کنید، قوانین بسته به خطوط هوایی متفاوت است، اما بلیط کودک اغلب می‌تواند نزدیک یا به قیمت کرایه کامل بزرگسالان باشد. حتی برای حمل یک نوزاد روی پاهای خود هزینه دریافت خواهند کرد.

برای سفر با قطار بچه‌ها را هم با خود بیاورید؟ کودکان تا ۱۱ سال می‌توانند به صورت رایگان از خدمات استفاده کنندکه باعث می‌شود کارت قطار برای تعطیلات خانوادگی عالی باشد. حداکثر ۲ کودک می‌توانند با هر بزرگسال به صورت رایگان سفر کنند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید