حتما همیشه در ماشین حداقل به اندازه دو تا سه روز غذا داشته باشید. حادثه خبر نمی‌کند. بهتر است که غذاهای کنسرو شده را درون ماشین به همراه داشته باشید. داشتن آب کافی در ماشین از الزامات سفر است.

 در روزهای برفی چه نکاتی را در جاده‌ها باید رعایت کنیم؟

به گزارش سلام نو، سفر کردن یکی از بهترین راه‌ها برای کم کردن استرس و روحیه گرفتن است. بسیاری از افراد هستند که فصل زمستان را برای مسافرت کردن انتخاب می‌کنند. سؤال اساسی اینجاست که با وجود خطرهای احتمالی موجود در جاده در فصل زمستان باید چه نکاتی را در هنگام سفر کردن رعایت کنید؟ فرقی نمی‌کند که در زمستان با هواپیما سفر می‌کنید یا ماشین شخصی را برای سفر کردن انتخاب می‌کنید. به هرحال سفرکردن در این فصل می‌تواند چالش برانگیز باشد. در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را درباره سفر کردن با ماشین شخصی در فصل زمستان برای شما بازگو کنیم.برای داشتن ایمنی بیشتر در این فصل به شما توصیه می‌کنیم که این مقاله را تا آخر بخوانید. با ما همراه باشید.

چه نکات ایمنی را باید در سفر کردن با ماشین شخصی در زمستان رعایت کنید؟

· قبل از سفر کردن با ماشین شخصی از سلامت وسیله نقلیه‌تان اطمینان حاصل کنید. چک کردن ماشین قبل از سفر یکی از نکات ایمنی این است که باید حتما رعایت شود، چراکه خراب شدن ماشین در جاده‌هایی که احتمالا برف یا باران زده است می‌تواند تبدیل به چالشی بسیار سخت برای سرنشینان شود.

· حتما در ماشینتان بسته کمک‌های ایمنی را به همراه داشته باشید. منظور از این حرف این است که بدون طناب،کابل، چراغ قوه، پتو و جعبه کمک‌های اولیه در جاده‌های برفی نروید. به همراه داشتن حداقل دو زنجیر چرخ برای خودروهای سواری از الزامات سفر است.

· حتما همیشه در ماشین حداقل به اندازه دو تا سه روز غذا داشته باشید. حادثه خبر نمی‌کند. بهتر است که غذاهای کنسرو شده را درون ماشین به همراه داشته باشید. داشتن آب کافی در ماشین از الزامات سفر است.

· در فصل زمستان توصیه ما به شما این است که مسیرهایی را انتخاب کنید که شناخت کافی از آن را دارید. رفتن به مسیرهای جدید در فصل زمستان ریسک بالایی دارد مخصوصا اگر هوا برفی باشد. بهتر است که یک نقشه کاغذی در ماشین داشته باشید. همچنین از جی پی اس استفاده کنید.

· رانندگی کردن در فصل زمستان بسیار متفاوت‌تر از فصل تابستان است. بهتر است که در در این فصل به طور مکرر زمانی را برای استراحت کردن در نظر بگیرید و نوشیدنی گرم میل بفرمایید چرا که سرما می‌تواند هوشیاری‌تان را از شما بگیرد.

· از سفرهای غیر ضروری در فصل زمستان دوری کنید. مخصوصا اگر داده‌ها برفی و غیر قابل عبور باشند. در صورت لزوم با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید. این شماره پایگاه‌های امداد جاده‌ای هلال احمد را از اتفاقی که برای شما افتاده مطلع می‌کند.

قبل از سفر چه مواردی را درباره خودرو در نظر بگیریم؟

· باتری و سیستم روشنایی باید در بهترین حالت قرار داشته باشند.

· حجم ضد یخ باید به اندازه‌ای باشد که از انجماد جلوگیری کند.

· سیستم گرمایشی و بخاری خودرو باید به خوبی کار کنند.

· برف پاک کن‌ها حتما باید چک شوند.

· ترمزها بررسی شوند و روغن ترمز باید به اندازه کافی در ماشین وجود داشته باشد.

· فیلتر هوا و سوخت باید چک شوند و در صورت لزوم تعویض و از یخ ماشین استفاده شود.

· باک خودرو همواره بهتر است که از بنزین پر باشد. برای اطمینان خاطر بهتر است که یک چهار لیتری بنزین در صندوق عقب ماشین وجود داشته باشد.

· ترموستات خودرو باید به خوبی کار کند.

· چراغ‌های روشنایی و مه شکن باید در بهترین حالت خود قرار داشته باشند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید