رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: ۲چوپان که در ارتفاعات روستای جزیمق از توابع ارمغانخانه زنجان دچار سرمازدگی، کولاک و برف شده بودند با اعزام اورژانس هوایی زنجان نجات یافتند.

نجات جان ۲ چوپان توسط اورژانس هوایی زنجان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دکتر اصغر جعفری‌روحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر این اساس گزارش وضعیت اورژانسی و سرمازدگی ۲ مرد ۳۲ و ۲۲ ساله به مرکز پیام و فرماندهی عملیات اورژانس زنجان داده شد که بلافاصله با مشخص شدن موقعیت مکانی مصدومان بالگرد اورژانس هوایی به پرواز درآمد.

وی اضافه کرد: تیم اورژانس هوایی پس از دوبار تلاش، موفق به فرود در ارتفاعات جزیمق از توابع ارمغانخانه زنجان شد و هر  ۲مصدوم که دچار سرمازدگی شده بودند پس از اقدامات درمانی پیش بیمارستانی به مرکز درمانی آیت اله موسوی زنجان منتقل شدند.  

این مسوول ادامه داد: همچنین اورژانس هوایی زنجان در ماموریتی دیگر نیز ۲ مادر باردار را از بیمارستان شهدای طارم برای  درمان تخصصی به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان منتقل کرد.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر ۶۱ پایگاه جاده ای، شهری و اورژانس هوایی در طرح امداد زمستانی این استان و سایر ارگان‌های متولی امر، آماده خدمات رسانی به مصدومین احتمالی است.

جعفری‌روحی افزود: بر این اساس و طبق برنامه ریزی انجام گرفته، همه پرسنل فوریت‌های پزشکی آماده ارائه خدمات در طرح زمستانی بوده و تمهیدات لازم در خصوص فراخوان نیروهای خارج از شیفت جهت مقابله با شرایط بحرانی مرتبط با برف و سرما نیز انجام شده است.

 به گفته وی، هماهنگی‌های لازم با مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان نیز  برای  پذیرش بیماران و مصدومان حوادث ناشی از حوادث ترافیکی و زمستانی انجام شده و اورژانس هوایی استان نیز آماده انجام ماموریت در مناطق صعب‌العبور و روستاها است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید