خبرنگاران بی‌بی‌سی در ترکیه در اعتراض به وضعیت حقوق خود دست به اعتصاب زده‌اند.

اعتصاب دست جمعی کارکنان شبکه بی بی سی

به گزارش سلام نو، این اعتصاب پس از آن صورت گرفته که بی‌بی‌سی از قبول پیشنهاد اتحادیه روزنامه‌نگاران ترکیه برای افزایش ۳۰ درصدی دستمزد کارکنان دفتر ترکیه، خودداری کرد.

به نقل از فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران، اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران در بریتانیا و ایرلند، کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری و اتحادیه رسانه‌های بریتانیا از این اعتصاب حمایت می‌کنند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، ضمن اعلام همبستگی با اتحادیه روزنامه‌نگاران ترکیه (TGS) و کارمندان بی‌بی‌سی، از این رسانه بین‌المللی خواست تا حقوق کارمندان را برای مقابله با افزایش نرخ تورم در ترکیه افزایش دهد.

او با اشاره به اهمیت امنیت اقتصادی در حمایت از اعتصاب این روزنامه‌نگاران گفت: «اگر روزنامه‌نگاران این کار را نکنند، روزنامه‌نگاری با کیفیت امکان پذیر نیست.»

گوکهان دورموش، رییس اتحادیه روزنامه‌نگاران ترکیه، با اشاره به تورم نزدیک به ۳۶ درصد این کشور، اعلام کرد که کارکنان بی‌بی‌سی در ترکیه حقوق خود را به لیر دریافت ‌می‌کنند، این در حالی است که از آغاز همه‌گیری کرونا ارزش پوند انگلیس در برابر لیر ترکیه ۸۰ درصد افزایش یافته است.

در همین راستا اتحادیه روزنامه‌نگاران ترکیه علاوه بر افزایش حقوق و پاداش برای کارکنان بی‌بی‌سی در ترکیه، خواستار دسترسی به بیمه و مراقبت‌های بهداشتی بهتر، کمک هزینه حمل‌ونقل و غذا در حین کار و همچنین سیستم بازنشستگی همسان با دیگر کارکنان دفاتر بین‌المللی بی‌بی‌سی شده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید