کیفیت هوای پایتخت امروز-جمعه- با کاهش غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه‌ای ۵۱ در شرایط قابل قبول و سالم است.

 سالم شدن کیفیت هوای تهران در جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش سلام نو به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت روز گذشته از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص ۱۱۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس؛سالمندان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی و کودکان بود.

میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز بر روی شاخص ۷۴ در شرایط قابل قبول یا سالم قرار داشت.

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از شاخص ۶۴ به ۴۶ و منواکسید کربن از شاخص ۳۵ به ۱۶ و دی اکسید نیتروژن از شاخص ۹۸ به ۷۲ کاهش داشته است، ازن از شاخص ۱۴ به ۲۴ افزایش پیدا کرده است.

بر این اساس، ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۲، پاسداران(منطقه ۳) و شهرداری منطقه۱۹ به ترتیب با شاخص‌های ۱۰۱، ۹۹ و ۹۷ بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.

همچنین ایستگاه‌های پارک قائم(منطقه۱۸)، شهرداری منطقه۱۶ و شهرداری منطقه ۴ به ترتیب با شاخص‌های ۳۱، ۳۴ و ۵۴ در این مدت کمترین آلایندگی را داشتند.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

از ابتدای امسال ۲ روز هوای پاک، ۲۰۹ روز هوای قابل قبول یا سالم، ۸۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۶ روز هوای ناسالم به ثبت رسیده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید