جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای آغاز بدون قید و شرط روند تحدید حدود و تعیین مرزها میان دو کشور اعلام آمادگی کردند.

اعلام آمادگی جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای آغاز روند تعیین مرزها

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از منابع خبری باکو نوشت: "جیحون بایرام اف" وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت، باکو از آغاز تحدید حدود بدون هیچ قید و شرطی حمایت می کند.

بایرام اف در سفر کاری به وین و دیدار با هلگا اشمید دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا افزود: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان عنصر مهمی در عادی سازی روابط دو کشور تلقی می شود و آذربایجان طرفدار آغاز بدون تاخیر این روند است.

این در حالی است که "واهان حونانیان" سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان نیز اعلام کرد که این کشور آماده است تا بدون پیش شرط تعیین مرزهای خود با آذربایجان را آغاز کند.

وی افزود: ارمنستان هیچ پیش شرطی برای تعیین مرز قائل نیست. ما در مورد توافقات صحبت می کنیم.

در بیانیه ای که روسای جمهور روسیه و آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان در ۲۶ نوامبر سال گذشته صادر کردند، توافق شد که برای تقویت ثبات و امنیت در امتداد مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان گامهای لازم برداشته شود و برای ایجاد یک کمیسیون سه جانبه برای تحدید حدود و مرزبندی تلاش کنند.

تحدید حدود و تعیین مرزها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان یکی از عمده موضوعات دستور کار دو کشور پس از پایان جنگ ۴۴ روزه سال ۲۰۲۰ در قره باغ، می باشد.

اختلاف نظر باکو و ایروان در مورد تحدید حدود، در سال گذشته موجب تنش و درگیری های نظامی میان دو کشور در برخی نقاط مرزی شده است که تلفات جانی از هر دو طرف داشته است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید