به گفته رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، در سه روز گذشته هزار میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس در کمیسیون تلفیق بودجه به تصویب رسیده است.

هزار میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس تصویب شد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان، مهرالله رخشانی‌مهر گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ۱۴ هزار و ۷۵۰ کلاس درس و حدود ۲ هزار و ۸۰۰ فضا در سال ۱۴۰۰ ساخته و به اداره‌های آموزش و پرورش استان‌ها تحویل داده است. در حال حاضر ۲۰ هزار کلاس درس نیمه تمام وجود دارد.

او گفت: حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان امسال در موضوع مدرسه سازی تخصیص یافت که در سر فصل‌های مختلف از جمله تخریب و بازسازی مدارس، مشارکت با خیران مدرسه‌ساز، خرید تجهیزات هنرستانی، خرید تجهیزات آموزش مجازی بین استان‌ها توزیع شد.

به گفته رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور امسال سهم دولت در مشارکت با خیران ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بود و خیران نیز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌ سازی تعهد کردند که حدود ۸۰ درصد آن به طور معمول و به عنوان رقم قابل توجه و قبولی محقق می‌شود.

او می‌گوید: برای اینکه سرانه بعضی از استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان، البرز و تهران به سرانه میانگین کشور در مدرسه سازی برسد حدود سه متر مربع به ازای هر دانش آموز فضا با برآورد حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه نیاز است که البته با توجه به هزینه‌های مدرسه سازی در همین سال‌ها و یا همین روند ساخت خیلی زود می‌توان این اعتبار مورد نیاز را تامین و جبران کرد.

رخشانی‌مهر معتقد است: کاشانی‌ها در امر مدرسه‌سازی در کنار حضور فعال و پر تلاش خیران مدرسه‌ساز شهرستان‌های سیرجان و مشهد سرآمد کشور هستند.

۸۰ درصد مدارس کاشان توسط خیران شهرستان ساخته شده است.

وزیر آموزش و پرورش و هیات همراه برای آیین گشایش هفته خیران مدرسه‌ساز کاشان به این شهرستان سفر کرده بوند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید