رییس بنیاد شهید گفت: پیرو مکاتبات این بنیاد با رهبر معظم انقلاب، معظم له اعلام کردند آتش‌نشانان حادثه پلاسکو که جان خود را فدای نجات دیگران کردند، شهید تلقی می‌شوند.

آتش‌نشانان حادثه پلاسکو با نظر رهبر معظم انقلاب شهید محسوب شدند

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین قاضی زاده دیشب در مراسمی با حضور جمعی از خانواده آتش نشانان حادثه پلاسکو در حرم مطهر رضوی گفت: پیرو مجوز رهبر معظم انقلاب حکم مکتوب شهادت ۱۵ آتش نشان ایثارگر تقدیم خانواده آنان شد.

آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو حادثه‌ای بود که صبح پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ در چهارراه استانبول در مرکز تهران رخ داد. در پی وقوع این آتش سوزی ساختمان پلاسکو به طور کامل فرو ریخت.

او گفت: یکی از ویژگی‌های شهدا این است که در معرکه به شهادت رسیده باشند که این عزیزان در حادثه مهار آتش سوزی ساختمان پلاسکو به فیض شهادت نائل شدند، اما اعطای عنوان شهادت نیاز به نظر رهبر معظم انقلاب داشت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از آنجایی که از امروز عنوان شهید به جان باختگان حادثه پلاسکو تعلق گرفت، بنیاد شهید در خدمت خانواده‌های این شهدای گرانقدر است.

ساختمان پلاسکو در حالی پس از چند ساعت سوختن، فرو ریخت که ۱۵ مامور آتش نشان حین تلاش برای اطمینان از خالی بودن طبقات این ساختمان زیر آوار مانده و جان خود را از دست دادند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید