مشاور دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین از استقبال کشورش از پیشنهاد ترکیه برای میانجی‌گری میان مسکو و کی‌یف خبر داد.

اوکراین از پیشنهاد میانجی‌گری ترکیه استقبال کرد

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از آناتولی نوشت: «ایخایلو پودولیاک» مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین با اشاره به پیشنهاد ترکیه برای میانجی‌گری میان مسکو و کی‌یف، گفت که کشورش از این پیشنهاد استقبال می‌کند.

وی با بیان این‌که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه درک بسیار خوبی از وضعیت منطقه دارد، گفت که بی‌شک روی پیشنهاد ترکیه برای میانجی‌گری در بحران روسیه-اوکراین به خوبی فکر شده و از پتانسیل بالایی برخوردار است.

پیش از این نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین از پیشنهاد رئیس‌جمهوری ترکیه برای میانجی‌گری در مورد بحران اوکراین استقبال کرده بود.

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه پیش از این، طی سخنانی در مورد تأثیرات احتمالی تنش بین روسیه و اوکراین بر اروپا و ناتو اعلام کرد که عواقب عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین بزرگ و غیرقابل برگشت خواهد بود و ترکیه آماده است تا هر نقشی در حل این مشکل ایفا کند.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در ادامه با اشاره به تلاش‌های ترکیه برای یافتن راه حل برای این مشکل اضافه کرد: «انتظار دستیابی به نتایج سریع باعث شکست خواهد شد. هیچ راه حل سریعی برای چنین مشکلات ژئوپلیتیک بزرگ و بلندمدت وجود ندارد. رجب طیب اردوغان با ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی روسای جمهور روسیه و اوکراین گفت‌وگو کرد. او حتی از هر دوی آنها دعوت کرد تا در صورت تمایل به ترکیه بیایند تا برای حل مشکلات و اختلافات خود جلسه‌ای برگزار کنند. آنکارا آماده ارائه هر گونه کمکی است. ما این کار را به عنوان یک دوست و به عنوان یک متحد ناتو انجام می‌دهیم».

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید