مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر البرز از آماده‌باش نیروهای امدادی برای خدمت‌رسانی در جاده‌های البرز با توجه به هشدار هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی به استان خبر داد.

هلال‌احمر البرز در حالت آماده‌باش قرار گرفت

به گزارش سلام نو، محمد باقر خلفی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی آماده خدمات رسانی هستند.

وی بیان داشت: اکنون ۱۶ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری و مراکز شعب  استان البرز به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

وی ضمن درخواست از رانندگان برای  رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و  پرهیز از هرگونه شتاب زدگی به ویژه در مسیرهای کوهستانی گفت: مسافران در صورت نیاز  امداد جاده ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل نمایند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی و هشدارهای هواشناسی مبنی بر کاهش دما و سامانه بارشی، از هرگونه طبیعت گردی دراین شرایط خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز نیز پیش تر نسبت به ورود سامانه جدید بارشی از عصر فردا پنجشنبه به استان و بارش برف و کولاک و یخبندان در این استان هشدار داد.

آرش بهاروند احمدی گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از گذر سریع موج بارشی و سرد از عصر و شب امروز پنجشنبه تا صبح جمعه از منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن در ارتفاعات و جاده های کوهستانی بارش و کولاک برف، وزش بادگاهی شدید، سقوط بهمن و ریزش سنگ به شرح مورد انتظار می باشد. 

وی بیان داشت: کولاک برف، وزش باد، یخبندان و متعاقب آن اختلال در تردد خودروها به سبب و لغزندگی سطح جاده ها، سقوط بهمن و ریزش سنگ و کاهش میدان دید از مخاطرات این سامانه بارشی به ویژه در جاده گردشگری کرج – چالوس و شهرستان طالقان است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید