رسیدگی به پرونده قتل مرد تهرانی در دادگاه آغاز شد. در ادامه بیشتر از قتل مرد جوان بخوانید.

جنایت خونین در تهران / قتل شریک کاری برادر با ضربات کاردک

قتل یک مرد تهران رخ داد. در جنایت خونینی که رقم خورد مرد جوان به قتل رسید. عامل قتل مرد جوان دستگیر شد.

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، مرد جوان که در هواخواهی از برادرش ، شریک وی را زخمی کرده و موجب مرگ وی شده بود پای میز محاکمه ایستاد .اما مدعی شد ضربه‌ای که به قربانی زده کشنده نبوده و تکمیل نکردن درمان از سوی قربانی موجب مرگ وی شده است.

 17 تیرماه سال ۹۵ مرد جوانی به نام اکبر که از ناحیه دست و پهلو زخمی شده بود به بیمارستان منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت .

وی گفت :در درگیری با برادر شریکش به نام سجاد زخمی شده است.

 این مرد از بیمارستان ترخیص شد اما 4 ماه و 10روز بعد فوت شد و پزشکی قانونی علت مرگ را ضربات وارد شده به وی در 4 ماه و 10روز قبل اعلام کرد.

 با این اظهار نظر سجاد ردیابی و بازداشت شد اما مدعی شد ضربه هایی که به اکبر زده کشنده نبوده است .

در حالی که ۵ سال از این ماجرا گذشته بود وی در شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.

 در ابتدای جلسه مادر قربانی در جایگاه ویژه ایستاد و درخواست قصاص را مطرح کرد. اما همسر اکبر که قیم وفرزند خردسالش است گفت هیچ شکایتی ندارد و نمی‌خواهد پیگیر پرونده باشد .

سپس سجاد در جایگاه متهم ایستاد و گفت :سالها قبل برادر بزرگم و اکبر با هم شریک بودند و در یک شرکت قطعات آسانسور را تعویض می کردند. پس از مدتی شراکت آنها به هم خورد و کارشان را از هم جدا کردند .

وی ادامه داد: آخرین بار ۱۷ تیرماه سال ۹۵ بود که اکبر در حالی که عصبانی بود مقابل خانه مان آمد .او می‌گفت بعد از به هم خوردن شراکتش ، برادرم همه مشتری ها را به سمت خودش کشیده است.او شروع به فحاشی کرد که من به هواخواهی از برادرم وارد دعوا شدم و با کاردکی که در دست داشتم  دو ضربه به دست و پهلوی او زدم. وقتی اکبر زخمی شد او را به بیمارستان رساندم که تحت عمل جراحی قرار گرفت و مرخص شد .اما چهارماه و 10روز بعد وقتی فوت شد من به اتهام قتل بازداشت شدم .من اتهام قتل را قبول ندارید .چون وقتی او از بیمارستان مرخص شد حالش خوب بود.

 قاضی گفت: پزشکی قانونی 3 ضربه به قربانی را تایید کرده است .چطور مدعی هستی دو ضربه به  او ضربه زدی ؟

که متهم پاسخ داد: من سومین ضربه به اکبر را قبول ندارم .

سپس وکیل وی به دفاع پرداخت و گفت: پزشکی قانونی در 2 مرحله به نفع موکلم اظهار نظر کرده و علت تامه مرگ را ضربه های وارد شده از سوی موکلم تشخیص نداده است .کارشناسان پزشکی قانونی علت مرگ را عفونت تشخیص داده‌اند .آنها همچنین تاکید کرده‌اند در مرگ اکبر ۲۰% خودش مقصر بوده ،چون با وجود عفونت بعد از جراحی، پیگیر درمان نشده است .من حتی خواستار تعیین میزان قصور پزشکی هستم.

این وکیل ادامه داد :وقتی بیماری جراحی و سپس دچار عفونت می شود، پزشکان باید دستور بستری او را صادر کنند .نه اینکه او از بیمارستان ترخیص شود .لازم است تا میزان قصور پزشکی در مرگ اکبر روشن شود .

در این میان قاضی به اظهار نظر کمیسیون ۱۱ نفره پزشکی قانونی اشاره کرد و گفت : کارشناسان علت فوت را ضربه ای  که متهم به قربانی وارد کرده اعلام کرده‌اند .حالا چه دفاعی داری؟

 وکیل متهم گفت: این نظریه هرگز به ما ابلاغ نشده تا به آن اعتراض کنیم . ما امروز در جریان محاکمه در جریان  این نظریه قرار گرفتیم.ما در  این مدت با همسر قربانی مصالحه کرده و خانه‌ای برای پسرش خریده ایم که  اعلام گذشت کرده است. اما مادرش برای مصالحه مبلغ ۳ میلیارد تومان پول می‌خواهد که موکلم توان پرداخت آن را ندارد.

در این میان مادر قربانی برخاست و گفت: من حاضر به مصالحه نیستم و قصاص می خواهم .

سپس قضات دادگاه از برادر متهم خواستند تا به عنوان مطلع در جایگاه ویژه قرار بگیرد.

 وی گفت :من در آن درگیری حضور داشتم و برادرم به هواخواهی از من وارد دعوا شد. اما ضربه ای به مقتول نزد. اکبر خودش روی زمین افتاد.

 دومین شاهد وقتی  روبه روی قضات  ایستاد حرف‌های وی را رد کرد و گفت :من آنجا حضور داشتم و شاهد درگیری بین اکبر و سجاد بودم. سجاد با کاردک به اکبر حمله کرد.

بنا بر این گزارش،  با پایان این جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید