وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که بالگردهای ارتش سابق افغانستان به این کشور بازگردانده نخواهد شد تا طالبان از آن استفاده کنند.

آمریکا: بالگردهای افغانستان به طالبان سپرده نخواهد شد
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که بالگردهای حکومت پیشین افغانستان که در تاجیکستان و ازبکستان است به طالبان سپرده نخواهد شد.

«جان‌کربی»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک نشست خبری گفت که پنتاگون در مورد تصمیم‌گیری درباره سرنوشت این بالگردها کار می‌کند.

وی در عین حال جزییات جدیدی از تصمیم‌گیری درباره سرنوشت بالگردها ارائه نداد اما خاطرنشان کرد که به‌دلیل آنکه طالبان از آنها استفاده خواهند کرد این بالگردها به افغانستان فرستاده نخواهد شد.

بعد از سقوط نظام دولت پیشین، تعدادی از خلبانان نیروهای هوایی افغانستان چند بالگرد را به تاجیکستان و ازبکستان انتقال دادند.

محمد یعقوب، سرپرست وزارت دفاع طالبان به تازگی به تاجیکستان و ازبکستان هشدار داده است که بالگردهای ارتش سابق را به افغانستان برگردانند.

در این نشست خبری، از سخنگوی وزارت دفاع ملی درباره گزارش سیگار یا بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در مورد فروپاشی نیروهای هوایی افغانستان نیز پرسیده شد.

پاسخ جان کربی این بود که داده‌های این گزارش مربوط به ژانویه سال ۲۰۲۱ می‌شود. به گفته او، این گزارش کمک پیشین آمریکا به نیروهای هوایی افغانستان را تصدیق می‌کند. سخنگوی پنتاگون مدعی شد که نیروهای هوایی افغانستان از نیروهای زمینی قاطعانه حمایت می‌کردند.

وی افزود که چالش‌های مطرح شده در گزارش سیگار توسط وزارت دفاع آمریکا شناسایی شده بود و مورد توجه همه متحدان آمریکا بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید